1

Onderwerp: Een staande Mega Mindy boetseren

Ik wil een staande Mega Mindy boetseren. Nou had ik gedacht om de onderdelen te boetseren, dus de romp, benen, hoofd etc. en er alvast suikersticks in te doen en dat eerst te laten uitharden en dan pas in elkaar zetten. Is dat wat, of zou je het anders doen? Tips zijn zeer welkom  :)

Groetjes, Elly

Re: Een staande Mega Mindy boetseren

ik zou t anders doen, ik begin bij de voeten en de benen, even laten uitharden, dan de romp, hoofdje en dan de armen. ik bouw hem in tegenstelling tot veel anderen geloof ik op vanaf de onderkant :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

En prik je de voeten en de benen dan meteen in een dummy en dan verder opbouwen of zet je hem liggend in elkaar?

Groetjes, Elly

in een dummie ja, dus hij/zij staat al :Y dit ivm de zwaartekracht en het verticaal rechtop staan, ipv het naar achteren hellen oid :)

groetjes Tirza     

5

Oké, ik ga zo aan de slag. Dankjewel voor je tips Tirza.

Groetjes, Elly

6 Laatst bewerkt door Elly67 (14-11-2010 17:36)

Tirza, doe jij sateprikkers door de hele benen, of alleen cocktailprikkers in de onderbenen? Ik had de laarzen/benen geboetseerd en een cocktailprikker onderin gedaan, maar omdat de benen van MM vrij dun zijn, was dit te slap om al te laten staan. Dus toen heb ik een satéprikker erdoor gedaan, met als gevolg dat de hele benen uit model waren. Ik heb ze wel weer wat beter gekregen, maar echt mooi werd het niet. Het stond wel stevig in de dummie.
Nu heb ik opnieuw de benen gemodelleerd en die laat ik nu eerst drogen, voodat ik er wat mee doe. En dan wil ik morgen proberen of ik daar een sateprikker doorheen krijg.

Groetjes, Elly

ik doe het met floral wire, stevige dan wel, 20 gauge ofzo.
ik prik die door de voetjes, tot helemaal tot onderin de dummie. Dan prik ik de benen over de wire heen, wel idd even gedoe met modelleren. je kunt evt eerst de beentjes maken, even laten drogen en dan de wire erin prikken.

als je je popje klaar hebt, dan schuif ik 2 dunne rietjes over de wire heen en prik ze in de taart :) evt kun je nog wat lijm onder de voetjes zetten

groetjes Tirza     

8

Oh, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, aan floral wire. Ik heb alleen de dunne in huis, dat zal niet stevig genoeg zijn. Volgende keer de dikkere bestellen.
De benen liggen nog te drogen, ze zijn nog vrij zacht, ondanks de tylose. Ik heb nog de hele week de tijd, de taart is pas voor zondag. Voor de zekerheid heb ik alvast een zittende mega mindy geboetseerd.

Groetjes, Elly

:thumb:  succes!

groetjes Tirza     

10

De benen zijn geamputeerd net onder de knieën  :rolleyes:
Ik was net zo lekker bezig. De benen stonden in de dummie, de romp zat er al op, toen de cape, maar dat was helaas teveel van het goede en kieperde ze achterover. Ik had alleen cocktailprikkers onderin de benen gedaan en net daarboven zijn ze afgebroken. Morgen poging 2 maar dan met satéprikkers. De aanhouder wint   :lol:

Groetjes, Elly

11

ow wat balen! bewonder je doorzettingsvermogen :Y

groetjes Tirza     

12

tipsytaartje schreef:

ow wat balen! bewonder je doorzettingsvermogen :Y

Ja ik ook, whahahaha.

Groetjes, Elly

13

En daar ben ik weer  :) . Mega Mindy 2 ligt inmiddels ook in de kliko. Ik had dit keer sateprikkers door de benen in de romp gestoken en dat is een stuk stabieler. Maar het stond vastgeprikt in een tijdelijke dummy, en het stond zo vast dat je het poppetje uit zijn verband trekt als je het er weer uit wilt halen.
Inmiddels staan de benen en romp van Mega Mindy 3 in een bakje met basterdsuiker. En dit gaat hem worden hoor. Ten eerste omdat 3 maal scheeprecht is  :rolleyes: en omdat je het poppetje nu heel makkelijk oppakt. Hopelijk kan ik morgen het resultaat laten zien.  :D

Groetjes, Elly

14

Nou, hier is ze dan hoor, hè hè.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AZEZDSQZ-D.jpg

Groetjes, Elly

15

Wauw, ze is supermooi geworden Elly! Maar waarom zet je haar nou in b.suiker????

16

heel gaaf geworden :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

17

leonietje schreef:

Wauw, ze is supermooi geworden Elly! Maar waarom zet je haar nou in b.suiker????

Daar woont ze tijdelijk totdat de taart klaar is en die is pas voor zondag,  :)

Groetjes, Elly

18

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

19

wauw mooi hoor!

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

20

gaaf!!!!

groetjes Tirza     

21

wow! hoe groot was deze mindy?