1

Onderwerp: fondant mengen met tylose-fondant en dan bekleden??

Ik moet morgen een 25x25 bekleden, de helft rood en de andere helft ook voor 1/3 rood (als je begrijpt wat ik bedoel :/ ).
Nu heb ik nog 336gr roodgekleurde fondant èn 122 rode fondant met tylose (beide RegalIce). Kan ik die tylosefondant door de gewone kneden, zodat ik genoeg heb, en dan daar de taart mee bekleden?
Of is het beter/verstandiger( :rolleyes: )/lekkerder om witte fondant zelf zo rood mogelijk te maken en dan te mengen met die rode zonder tylose?
Ik hoop dat jullie de vraag snappen (en een antwoord weten ;) ); mijn dank is alvast groot! :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: fondant mengen met tylose-fondant en dan bekleden??

:nooo Zou echt geen tylose in de bekleding doen :S ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Sluit me hierbij aan...Geen tylose in bekleding. Gewoon bewaren voor wat anders...

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

4

ok, dank voor jullie reacties; ik nam al aan dat dat niet moest, maar het zou wel lekker makkelijk zijn geweest ;)

5

Ik zou het normaal ook niet doen, maar het lijkt mij dat er in dat kleine beetje fondant ook maar een heel klein beetje tylose zit? Een gram? Twee gram?

Jacqueline

6

ik heb 1 tl tylose gedaan op 250gr fondant ...

7

Da's niks :), dus een half theelepeltje op in totaal 458 gram. Waar maak je je druk om? 01470
.+009-

Jacqueline

8 Laatst bewerkt door yakefrank (15-11-2010 19:16)

Da's niks :), dus een half theelepeltje op in totaal 458 gram. Waar maak je je druk om?

Jacqueline

9

ik lees hier wel eens dat fondant met tylose erdoor niet te eten is  :nooo , vandaar

10

Test het eens uit ! Kneed een heel klein balletje fondant/tylose en een groter balletje fondant door elkaar en proef het eens. In rolfondant zit meestal al tylose hoor, het is E466 en dient als stabilisator/verdikkingsmiddel.

11 Laatst bewerkt door Carien (16-11-2010 17:11)

kijk, dat is verhelderend  :Y ; ik vroeg me altijd al af wat het zou zijn. Dank :thumb:
Ik heb intussen toch maar zelf wat fondant gekleurd, durfde de gok niet te nemen; de taart is een kado voor iemand en dan kun je toch niet met iets niet lekkers aankomen.
Het eigen rood komt inmiddels redelijk in de richting van het voorgekleurde rood. Morgen een keer goed doorkneden. Die rood met tylose gebruik ik wel ergens anders voor.
Dank voor jullie reacties :thumb: