1

Onderwerp: Botercreme

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben pas begonnen met het maken van taarten wat ik erg leuk vind en het gaat redelijk. Bij het maken van botercreme heb ik af en toe dat er toch klontjes in ontstaan. Moet je de boter helemaal laten smelten, of alleen maar zacht laten worden en dat heel goed mengen?!? Dat vraag ik me echt af... ... ...Ik doe altijd het laatste, maar ik denk dat ik het af en toe niet goed meng. Wie kan antwoord op mijn vraag geven :/
Alvast heel erg bedankt!!!

2

Re: Botercreme

het is belangrijk dat de boter op kamertemparatuur is.
En ik klop altijd eerst (ong. 10 minuten) de boter helemaal romig en voeg dan pas de rest toe.

gebruik je de mix???

N-Joy Cakes

3

Je moet inderdaad de boter zacht laten worden en niet laten smelten. Want mijn ervaring leert dat het dan niet meer hard wordt.

4

zacht laten worden en dan echt goed mengen, zowat vergeten, dat de mixer staat te draaien.

Groetjes, Dorothea.

5

Ik laat de boter zacht worden in de magnetron, niet laten smelten idd.
Bij de bv van mix laat ik de boter eerst 7 minuten mixen en dan pas de mix in delen erbij. Bij de bc 1:1 mix ik de boter 1 minuut of zo. Doe dan de gezeefde poedersuiker erbij en mix dan nog zo'n 10 minuten.

6

Ik gebruik inderdaad de mix. Maar echt 10 minuten laten kloppen :) ik doe altijd wel iets korter. In de kitchen Aid moet je ook altijd een paar keer goed de boter van de kantjes af halen, want anders wordt het naar mijn idee niet goed mee geklopt. Ik ga in het weekend dit proberen!!!

7

Ik dacht al dat ik het niet moest laten smelten, maar ik vond het zo gek dat er toch af en toe klontjes bij kwamen. Ik ga jullie advies opvolgen!!! Bedankt in ieder geval!!! Ik ben benieuwd hoe het gaat in vervolg :Y  :Y  :Y... ... ...Ja, als pas beginnend taartenbakster heb je zo af en toe nog wel vragen :o

8

Na 10 minuten in een Kitchenaid.... dan kunnen er echt geen klontjes meer in zitten, toch?! Ik denk echt dat je boter dan linea recta uit de koelkast moet komen! Goed op kamertemperatuur laten komen, dan gaat het perfect :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ik laat het altijd even op kamertemperatuur komen. Ik heb ook nog geen 10 minuten in de kitchen aid gemixed hoor. Wel heel eventjes, dacht altijd dat dat genoeg was, maar in het weekend ga ik 10 minuten doen. Ik ben benieuwd hoe de botercreme dan wordt :)

10

Ah, dan had ik het verkeerd begrepen! :) Komt het helemaal goed! :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>