1

Onderwerp: Soort luchtbellen onder marsepein

Hallo...

Ik had gisteren een taartje gemaakt...

Zaterdag gemaakt en zondag uit de koelkast voor weg te geven..

ER zaten luchtbellen in de marsepein...althans het leken luchtbellen.

Wat kan ik hieraan doen...

De taart heeft 24 uur in de koelkast gestaan in een taartdoos en is er 1,5 uur van te voren uit gegaan voor serveren

xxx

2

Re: Soort luchtbellen onder marsepein

nog nooit gehad, maar misschien is het een optie een klein gaatje in prikken met een speld en dan voorzichtig de lucht eruit wrijven?

N-Joy Cakes

3

ik heb het ook nooit gehad...

Het trok ook niet bij...dacht ik laat het maar met rust...voor ik het verpest...

hummm weet echt niet waar het aan kan liggen

x

4

Ik heb het ook nooit gehad maar zou er idd voorzichtig met een speld een gaatje in prikken

5

Dit kan ontstaan als je maizena hebt gebruikt om je marsepein (of fondant) uit te rollen.. dit veroorzaakt luchtbellen...

idd gaatje prikken en met een smoother de lucht naar het gaatje smootheren..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

:Y Ik herken het wel: zoals Bommeltje zegt is de maizena waarschijnlijk de boosdoener :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

ik heb het ook een hele poos gehad, maar ik had geen luchtbellen ónder het fondant, maar in de fondant. Ik kneedde de fondant verkeerd. (ik kneedde niet, maar ik sloeg de fondant iedere keer dubbel, wat je ook doet als je bladerdeeg maakt)

Ik weet niet wat het probleem bij jou is: echt er onder of in de fondant.

Maizena.. :think: kan 't ook door poedersuiker komen?

Life is what you bake it.

9

Ik heb het nu ook al 2x meegemaakt. Ik gebruik geen maizena of poedersuiker, maar rol uit op een tafelzeil. Pas de volgende dag was er een grote blaas, die je zo in kon drukken en als je het losliet weer terug kwam. Bij mij dus duidelijk onder de marsepein. Ik snap nog steeds niet hoe dat nou kan  :nooo

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

10

Waarmee smeer je af ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

11

Ik heb dat ook een keer gehad en ik werk niet met maizena.

Misschien komt het door de manier waarop je de lap op je taart legt.
Ik weet van mijzelf dat ik toen iig niet bewust eerst de bovenkant helemaal goed glad en strak heb 'geveegd' en zo misschien niet de lucht er uit heb kunnen vegen.

12

Wanneer ik mijn lap op de taart leg zorg ik ervoor dat er geen, of weinig, lucht onder kan komen. Dan pas smoother ik de zijkanten.
Ik heb trouwens, dacht ik, ook eens gelezen dat wanneer je te veel smoothert er ook luchtbelvorming tussen de taart en lap kan komen. Door de boter, geloof ik.

13

Ik smeer gewoon af met 1:1...

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl