1

Onderwerp: Wanneer snijden en vullen

We willen een 3D taart maken, eigenlijk een Lego man op een taart. Nu moet hij zondag af zijn maar over de lego man heb ik zo mijn twijfels. Daarom wil ik zo snel mogelijk vullen en de vorm snijden, dat mocht het Snijden totaal mislukken, we nog snel een andere taart kunnen maken.
voor de Lego man wil ik alleen mokkacrème en jam als vulling gebruiken omdat ik bang ben dat slagroom etc niet echt stevig is. Wanneer zou ik hem op zijn vroegst kunnen maken? Bekleden doe ik zaterdag het gaat nu echt om het snijden en vullen van de lego man.

2

Re: Wanneer snijden en vullen

Je kunt eerst snijden, vullen en goed afsmerem met bc en dan invriezen. Kun je zaterdag op je gemak de rest afwerken.
succes

3

Bedankt voor je reactie... Toch invriezen voor een paar dagen?! En dan vrijdagavond uit de vriezer? En dan in de koelkast in een doos of vershoudfolie? Grappig hoe 1 antwoord nog meer vragen oproept. Sorry hoor.

4

Wel invriezen. Ik vries de taart in, verpakt in een taartdoos met daaromheen een goed sluitende plastic zak. Ontdooien doe ik zonder de plastic zak, maar in de kartonnen doos op een koele plaats. In mijn geval dus de kelder.