1

Onderwerp: Botercreme toef niet te boterig?

Ik zie hier heel vaak leuke cupcakes met botercreme toefen voorbij komen. Maar is zo'n hele toef niet te boterig?
En doe je dan 1 op 1 botercreme, of met de mix?

En hoe kan ik er smaak aan maken? Met patides, of saroma? En kan ik er gewoon kleurstof doorheen doen om het een kleurtje te geven?

zo dat zijn een hoop vragen haha

.. Want taart kan altijd!!

2 Laatst bewerkt door NiQ (14-11-2010 10:38)

Re: Botercreme toef niet te boterig?

ik zou geen 1:1 gebruiken, dat vind ik persoonlijk niet te eten. je kan de mix gebruiken maar ook de merinque bc (mijn voorkeur)

smaak geef je door er idd patidess door te doen maar met sarome, aroma's, chocoladepasta, siroop etc kan het ook allemaal erg goed.

en kleurtje kan door kleurstof, maar als je patidess gebruik zit daar vaak al een leuk kleurtje aan dus is een kleurstof niet nodig

N-Joy Cakes

3

Gisteren voor het eerst een toef gemaakt met botercreme op basis van suikerbakkersroom (heet het zo?). Daar patidess aardbei doorheen, ik vond het vooral erg zoet  :/

4

vandaag voor het eerst merinque botercremé gemaakt, ging eigenlijk heel vlotjes, veel lekkerder dan gewone botercremé (die ik ook al lekker vind).
Daar heb ik vanillearoma en blauwe kleurstof doorheen gedaan.
Daarna toeven gespoten op een paar cc, ging echt prima.

Ik denk als je gewone bc gebruikt, dat je toef te slap word en heel erg boterig. Met mbc word het steviger en de smaak is erg anders, net of je fluweel zit te eten, aldus mijn man!

Etlie (aka Marian)

5

Ik gebruik wel bc van de mix voor toeven, en heb geen klachten tot nu toe. Ik gebruik soms citroen of pepermunt essence en ook wel een chocopasta oid voor de smaak, soms kleurstof. Maar een "witte" toef vind ik zelf ook wel mooi.
Ik vind het zelf niet zo boterig, maar dat is ook een kwestie van eigen voorkeur.

6

als je de mix echt goed maakt, dan is hij niet boterig...

Groetjes, Dorothea.