Onderwerp: Planning om te decoreren, welke georganiseerde taartbakster heeft tips
Ok, heb even een lastige planning te doen voor mn 3e taart...
Gister mn biscuit gemaakt, vandaag gevuld met 1 laag mokkacreme en raster gesmolten chocola en 1 laag bc (mix van de webshop) met gesmolten chocola erdoorheen. (klinkt goed toch, mokka-chocola.
Maar goed dat is niet het punt. Ht punt is dat de taart voor de verjaardag van mn man is, maar hij denkt dat ie voor de verjaardag van mn dochter is 2 weken later. Heb em verteld dat ik em kan invriezen maar hij wet niet dat ie eigenlijk voor zijn surprise party is.
Optie 1: ik kan em van de week bekleden (maandag op zn vroegst als hij er niet is), maar dan mag ie niet bevroren zijn, want dan wordt et niks met de marsepein (ervaring vorige taart). Kan de taart van vandaag tot maandag in de koelkast bewaard (er zit alleen botercreme en chocola in). Dan zou ik em maandag bekleden, in de vriezer zetten en zaterdag eruit halen. Dan kan ik zondag de laatste details doen voor het feest begint (hij is nog 2,5 uur van huis weg)
Optie 2: ik vries em nu in en haal em er donderdag uit, bekleed en decoreer em vrijdag en laat em tot zondag in de koelkast staan (kans is groot dat manlief stiekem even in de taartdoos kijkt en.. Weg verrassing en daarbij... Blijft ie goed en lekker van donderdag tot zondag buiten de vriezer?)
Optie 3: (mijn favoriet denk ik) ik vries em nu in, haal em er zaterdag uit met naar hem het verhaal dat ik dan zondag lekker de tijd heb om em te bekleden, dan is ie zondag goed ontdooid en kan ik em bekleden en decoreren in 2 uur en is ie klaar net voor de visite komt en hij thuiskomt.
Nadeel is dat het dan in 2 uur moet en het pas mn 3e taart is. Wel is het een simpel ontwerp, bekleden, paar strookjes en een rondje erop en een grote 27, dus moet op zich te doen zijn in 2 uur... Toch? Maarja, mocht het dan mislukken, heb ik geen taart voor zn verjaardag...
Organisatietalenten... Welke optie zouden jullie kiezen??? Help!