1

Onderwerp: help! ik moet een "geslaagd" hoedje maken met klos...

zo'n zwart hoedje rond met een vierkante bovenkant en een klosje erop.. weet niet hoe ik t anders kan uitleggen wat ik bedoel...
Nu is mijn probleem hoe kan je een plak zwarte marsepein zodanig maken dat hij recht blijft als hij op een rond taartje gelegd word.... zou ik er iets van karton tussen moeten doen dat bekleden met marsepein? de taart is voor vrijdag dus heb nu nog even tijd om het voor te bereiden! :Y
hoop dat iemand me kan en wil helpen!

2

Re: help! ik moet een "geslaagd" hoedje maken met klos...

Ik zou inderdaad een kartonnetje gebruiken.Zo'n grrot vierkant droogt denk ik niet meer vvor vrijdag.Marsepein al helemaal niet,fondant valt nog te proberen.Maar de kans dat het breekt is dan weer groot.Dus gewoon een kartonnetje bekleden

Groetjes Notje

het heet een graduation cap :)

en idd, ik zou dat vierkante gedeelte op een stevig karton of board doen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Een paar maanden geleden heb ik ook zo'n cap gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6VQRXMR.jpg

Maar dan wel van fondant. Dat zou ook nog moeten lukken hoor voor vrijdag. Heb hem zelf ook pas de dag dat hij nodig was in elkaar gezet.
Succes!

Enjoy!

5

dank jullie wel voor de reacties!
ik heb helaas alleen witte fondant in huis misschien dat ik die mooi zwart kan kleuren zal er eens een poging toe wagen...
met tylose erdoor denk ik? Anders word het niet hard genoeg of toch wel?

groet en bedankt!

6

Ik vermoed dat zeker met tylose je fondant niet zwart gaat worden. Zwart is al een moeilijke kleur om te maken.. maar met tylose erdoor wordt het meer donker grijs (tylose is tenslotte wit poeder...)

Ik zou toch voor de optie met het kartonnetje gaan..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!