1

Onderwerp: Beginner > Tips/Vragen cupcakes

Hallo,

Het lijkt me al een tijdje leuk om mooie cupcakes te bakken/maken, ik ben echt nog een beginner dus ik zou graag wat tips en antwoorden op mijn vragen willen..

1. Ik heb al wel vaker cupcakes gebakken alleen dan deed ik dat met een doos waar mix + vormpjes inzaten van dr oetker. Ik wil nu andere vormpjes gaan gebruiken dus een andere soort mix lijkt mij dan ook goedkoper. Welke mix gebruiken jullie? Ik zag op de webshop de mixen van funcakes staan, is dit goed om mee te werken?

2. Ik wil mijn cupcakes graag versieren, het liefst wil ik zo'n mooie toef erop. Wat heb ik hiervoor precies nodig? Ik zag dat er ook mixen waren voor royal icing, is dit hiervoor geschikt? En wat heb ik dan verder nodig qua spuitzak enz? En wat kan ik het beste gebruiken om kleur te geven aan de icing?

Als jullie verder nog tips hebben voor beginners dan hoor ik het graag!

2

Re: Beginner > Tips/Vragen cupcakes

Voor tips voor beginners kun je overal op het forum terecht ;)

De mix uit de webshop is heel lekker en niet duur. Als je wilt besparen op de verzendkosten, kun je het recept van Nigella Lawson proberen, die staat ook wel onder het kopje recepten. Met weinig ingrediënten maak je heel snel lekkere cc's. Dek ze nadat je ze uit de oven hebt gehaald af met een broodplank, dan wordt de bovenkant mooi plat.

Een mooie toef krijg je met Swiss Meringue Botercreme, het recept daarvoor vind je ook tussen de recepten. Kleuren met bijvoorbeeld limonade voor een subtiele kleur, of met kleurstof uit de webshop.

Succes!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

3

Welkom op het forum. Ik ben ook een beginner. Ik heb het hele forum eerst doorgespit met pen en papier naast me. Heb heel veel tips opgeschreven en al doende kom je achter heel veel dingen die je nu vraagt.

Lees alles eens op je gemak door... dan wordt je steeds bekender met alles, de termen en wat er allemaal gebruikt wordt.

Veel plezier!

4

Bedankt voor de snelle reacties! Heb idd al wat topics doorgezocht op het forum en producten bekeken op de webshop maar kon deze dingen zo snel niet vinden.. Kan nu ik lid ben ook de zoekfunctie gebruiken gelukkig, scheelt ook al weer!

Hoi Roosje,

Ik ben momenteel bezig met het maken van de toefjes voor op de Cupcakes. Ik maak ze van meringue schuim.
Als je wilt kan ik je het recept wel geven. Ik heb het recept namelijk van een andere site en ik weet niet of ik die hier mag posten.
Vandaar!

Groetjes Ingrid.

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/102/ … +cupcake?/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs