1

Onderwerp: help help..!! hoe lijntje op een taart

hey allemaal!

ik ben sinds kort bezig met taarten maken en tot nu toe gaat het best goed.

ik probeer bij elke taart iets nieuws uit. nu wil ik deze week een taart voor m'n moeder maken

hoe krijg ik zo'n (in dit geval geel) lijntje op de taart? waarmee maak je dat? kun je zo'n lijntje nog dunner krijgen?

http://i738.photobucket.com/albums/xx29/YvonneBo/Foto-NIGXJJ3I.jpg

alvast bedankt voor jullie adviezen!!!

groetjes Yvonne

2

Re: help help..!! hoe lijntje op een taart

oh bedenk me net dat ik m'n vraag bij decoreren had moeten zetten!  :+

3

ik zou dat met mijn sugarcraft gun doen....

N-Joy Cakes

4

Denk met de sugarcraft gun. Heb hemzelf net besteld, nog niet binnen, dus zeker weten doe ik het niet. Ik gok er toch op  :lol:

5

yvje83 schreef:

Als je dan je topic even meldt, kunnen wij hem verplaatsen. Nu viel-ie mij op omdat je titel niet zo duidelijk is ;) Dus die ga ik ook aanpassen na het verplaatsen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

kun je die alleen in de webwinkel bestellen??

lees dat het met marsepein makkelijker gaat, en als je foudant gebruikt dat je er crisco door kunt doen? en klopt het dat je erg veel kracht moet zetten?

hebben jullie deze ervaringen ook?

en als je niet zo'n gun hebt, iemand nog ideeen hoe ik anders zo'n dun lijntje kan krijgen??

7

Marianne schreef:
yvje83 schreef:

Als je dan je topic even meldt, kunnen wij hem verplaatsen. Nu viel-ie mij op omdat je titel niet zo duidelijk is ;) Dus die ga ik ook aanpassen na het verplaatsen :)

oh top! dank je wel!

8

Ze gebruiken idd crisco bij fondant, marsepein weet ik niet...werk ik niet mee.
Klei accesoires misschien, maar dan ook met crisco denk ik want mij lukte het niet (had geen crisco of frituurvet).

9

ik werk met marsepein en je moet er goed crisco doorheen doen zodat het lekker soepel is en dan werkt het perfect. ik heb er geen moeite mee en vind het ook wel meevallen met hoeveel kracht je moet zetten.

N-Joy Cakes

10

thanks voor de adviezen!!

ga beide maar eens aanschaffen!! zowel de sugarcraft gun als het crisco

:D

11

Ik heb ook geen problemen met teveel kracht moeten zetten. Voordat ik begin duw ik de marsepein goed aan.
Ik leg wel eerst de marsepein even in de magnetron en doe er ook crisco doorheen.

12

dank je wel allemaal!! ik ga er deze week direct mee aan de slag!!

13

= besteld!! ben benieuwd!

14

Esther68 schreef:

Ik heb ook geen problemen met teveel kracht moeten zetten. Voordat ik begin duw ik de marsepein goed aan.
Ik leg wel eerst de marsepein even in de magnetron en doe er ook crisco doorheen.

Mag ik vragen hoeveel crisco er door heen moet? En hoe lang en op welke stand in de magnetron?

Ik heb ook een sugargun besteld en heb alleen nog maar met marsepein gewerkt dus elke tip is welkom op dit gebied.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

15

Steffie70 schreef:
Esther68 schreef:

Mag ik vragen hoeveel crisco er door heen moet? En hoe lang en op welke stand in de magnetron?

Ik heb ook een sugargun besteld en heb alleen nog maar met marsepein gewerkt dus elke tip is welkom op dit gebied.

De marsepein leg ik maar een paar seconde in de magnetron. Ik zet 'm wel op vol vermogen. Crisco doe ik op gevoel. Een likje is genoeg. De binnenkant van de sugarcraftgun smeer ik ook vaak in.

16

Esther68 schreef:
Steffie70 schreef:
Esther68 schreef:

De marsepein leg ik maar een paar seconde in de magnetron. Ik zet 'm wel op vol vermogen. Crisco doe ik op gevoel. Een likje is genoeg. De binnenkant van de sugarcraftgun smeer ik ook vaak in.

Dank voor je uitleg. Als ik hem binnen heb ga ik het maar allemaal eens op mijn gemak bekijken en proberen. Hier ben ik iniedergeval al weer een heel mee op weg geholpen.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

17

NiQ schreef:

ik werk met marsepein en je moet er goed crisco doorheen doen zodat het lekker soepel is en dan werkt het perfect. ik heb er geen moeite mee en vind het ook wel meevallen met hoeveel kracht je moet zetten.

crisco door de marsepein ????? BaHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHh

gebruik een goede kwaliteit  1:2

Daar kan je prima mee boetseren!!!!!!!!!!!!!!

mpbart.

18

Esther68 schreef:

Esther,  in de magnetron  ????????????????
              Crisco er doorheen, Bahhhhhhhhhhhh

probeer eens goede kwaliteit marsepein  1:2
dat moet prima lukken

natuurlijk wel verwerken op kamertemp.

groet  mpbart.

19 Laatst bewerkt door Esther68 (22-11-2010 11:24)

mpbart schreef:
Esther68 schreef:

Esther,  in de magnetron  ????????????????
              Crisco er doorheen, Bahhhhhhhhhhhh

probeer eens goede kwaliteit marsepein  1:2
dat moet prima lukken

natuurlijk wel verwerken op kamertemp.

groet  mpbart.

Allemaal tips van het forum......die ik nog steeds vaak tegenkom in nieuwe èn oude topics. Het is trouwens ook maar heeeeel weinig crisco en alleen voor de lijntjes, niet om te bekleden of boetseren oid. Ik denk dat de evt. goudverf of -poeder op de lijntjes viezer is dan de crisco.
En over de 1:2 zijn de meningen verdeeld. Ook te lezen op het forum ;). Ben maar een beetje forumverslaafd  :lol:

20

Hier hebben we laatst lijntjes gemaakt met een injectiespuit zonder naald.
Uiteraard gewoon nieuw uit de verpakking  :rolleyes:

Deze hebben een opening die rond is en ±1mm doorsnede.
Marsepein iets oprollen zodat je het er als staafje in kunt stoppen en duwen maar.
Heb Dora er helemaal mee omlijnd, zag er prima uit.

De sugarcraft komt hier nog wel, maar die moet nog even wachten op 5/12 vrees ik ;)

21

de sugercraft gun is helemaal geweldig!!!

22

Mooie taart!
Mag ik vragen hoe je die mooie golvende lijn maakt (van de bovenste roze laag). Gebruik je hiervoor een speciale tool ofzo? Ik zou het graag horen want ik ben ernaar op zoek.

Bedankt alvast!!

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

23

Co schreef:

Mooie taart!
Mag ik vragen hoe je die mooie golvende lijn maakt (van de bovenste roze laag). Gebruik je hiervoor een speciale tool ofzo? Ik zou het graag horen want ik ben ernaar op zoek.

Bedankt alvast!!

Op de lap, die dus bovenop komt te liggen, leg ik een rondje net zo groot als de doorsnee van de taart. Dan ga ik er met een mes of pizzasnijder golvend langs. Zo'n 3-4 cm van het rondje af, net wat je wilt. Tenminste zo doe ik het  ;)