Onderwerp: graag hulp voor varkentjes in de modder taart

Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een beschrijving van die leuke taartjes waar varkentjes in de modder (chocolade) rollen/zitten.
Je weet wel de één maakt hem kitkats eromheen en de ander met boomnerf plakjes.

Ik wil graag weten hoe ik de taart opzich maak, is dat gewoon biscuit en dan afsmeren en de kitkats ertegen?

Of toch met een dun laagje bekleden en dan ertegen?

En hoe en welke chocolade laag maken.

Ik weet ook niet hoe je deze taartjes noemt dus vandaar even zo.

Graag hulp of een howto.

Groetjes,

Bianca

Groetjes,
Bianca

2 Laatst bewerkt door conny4u (12-11-2010 11:42)

Re: graag hulp voor varkentjes in de modder taart

Je vult je kapsel als met een gewone taart....Je smeert hem af met bv botercreme (bij deze kun je wel de botercreme mix gebruiken want er komt geen marsepein of fondant tegen)
Dan kun je je chocolade sticks of kitkats zo tegen aan zetten..plakt vanzelf....
boetseer je varkentjes en wat je er nog meer in wil...
Je kunt bovenop chocolade ganache gieten....
maar je kunt ook in de supermarkt van die zakjes choco glazuur (dr Oetker) warm maken en dat erop gieten..dat werkt ook super en lekker makkelijk....
en dan zet je boesteersels erin...terwijl het nog zacht is natuurlijk... beetje chocolade op de varkens smeren enzo...
en klaar...super makkelijk!!
SUCCES

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

Hoi Conny,

Ja ik gebruik botercreme mix maar ik wilde graag van marsepein of fondant stukjes boomschors maken en ertegen drukken, dat kan toch altijd met botecreme mix... ik doe niet anders dan deze mix gebruiken en dan bekleden.

en als ik die chocolade gebruik kan de warmte dan geen kwaad voor de boomschorsjes van marsepein of fondant?

Bianca

Groetjes,
Bianca

4

Ik heb laatst deze taart gemaakt

http://i56.tinypic.com/2mh63vk.jpg

Ik heb chocolade biscuit gevuld met meringue botercreme en opgeklopte ganache.

Vervolgens heb ik de hele taart en de zijkant overgoten met ganache. Dit goed laten opstijven in de koelkast en daar kon ik de marsepein zo tegen aan plakken. De rest van de (afgekoelde) ganache heb ik licht opgeklopt (dan is 'ie wat steviger) en als "modder" gebruikt.

roos schreef:

Ik heb laatst deze taart gemaakt

http://i56.tinypic.com/2mh63vk.jpg

Ik heb chocolade biscuit gevuld met meringue botercreme en opgeklopte ganache.

Vervolgens heb ik de hele taart en de zijkant overgoten met ganache. Dit goed laten opstijven in de koelkast en daar kon ik de marsepein zo tegen aan plakken. De rest van de (afgekoelde) ganache heb ik licht opgeklopt (dan is 'ie wat steviger) en als "modder" gebruikt.

ahh ook een idee.. maar ik denk dat ik toch voor de baukje chocoglazuur ga.

Bianca

Groetjes,
Bianca

6

Chocoladeganache maken van pure chocolade (lijkt het meeste op modder) en dat 3 uur in de koelkast laten staan.
(heel makkelijk te maken. 250 ml slagroom koken en dan 250 gram pure chocolade laten smelten en vervolgens als het afgekoeld is in de koelkast zetten)
Dan is hij goed hard en kun je met een lepel ook mooi de golfjes erin krijgen. Hij is echt heel makkelijk om te maken. Heb hem gisteren gemaakt!

http://img41.imageshack.us/img41/2664/26modderbad0jpg.jpg

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it