1

Onderwerp: Lemon curd vraag

Hoi,

Ik wil vandaag een taart vullen met citroen bav van mona. en had hier op het forum gelezen over de lemon curd van de AH. Deze wil ik er dus ook bij doen.

Ik heb deze net geproef en vind hem zelf zo niet lekker!!

Als je een laag citroen en een laag lemon curd doet komt de smaak dan hellemaal goed?

Hoe doen jullie dat???

Bedank

2

Re: Lemon curd vraag

je kunt ook botercreme maken en die op smaak brengen met lemon curd

3

Vul je deze dan  maar een keer

4

zelf lemon curd maken? je begint pas te vloeken na 7minuten en 53sec. kloppen en na 10minuten tel je af  :D

5

Ik maak altijd zelf lemon curd. En wel in de magnetron. Dan is het is het zo gefixt. Je pakt het recept http://www.deleukstetaarten.nl/recept/46/Lemon+Curd/. Je doet alles in een schaal en even alles door elkaar kloppen (zorg dat de boter als iets zacht is) en dan 1 minuut in de magnetron. weer even doorkloppen en weer 1 minuut in de magnetron en doorkloppen. De magnetron en doorkloppen herhalen tot je ziet dat het iets gaat binden. Dan doe je het een 20 sec. in magnetron. Dit doe je tot het vla dikte heeft, en tataaaa. In de potjes en klaar. Wel altijd goed doorkloppen om klontjes te voorkomen. Op deze manier maak ik ook altijd advocaat in de magnetron. Het is zo gepiept.

6

Ik vind de lemoncurd zo eten ook niet lekker :nooo ...maar in een taart is het wel lekker hoor! Je doet toch nog meer smaken in de taart...dat heft elkaar wel weer op.
Zelf vul ik de taart met 2x Mona Citroenkwarktaartpudding en vermeng ik de lemoncurd met wat mascarpone en doe er dan een zakje vanillesuiker in. (onderste laag lemoncurdmascarpone en de 2 lagen daarboven de Mona) :Y

7

Ik ben het met Liesje13 eens; ik proefde het ook zo eerst uit het potje en vond het niet zo lekker. Maar in de taart, met t citroenkwarktaart mona toetje erbij, vond ik (en de andere bruiloftgasten) het echt superrrrlekker!
Zou het gewoon proberen!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

8

Ik doe de lemoncurd door het banketbakkersroom deze wordt heerlijk fris, krijg veel goede reacties hierop.

9

elvira schreef:

Ik maak altijd zelf lemon curd. En wel in de magnetron. Dan is het is het zo gefixt. Je pakt het recept http://www.deleukstetaarten.nl/recept/46/Lemon+Curd/. Je doet alles in een schaal en even alles door elkaar kloppen (zorg dat de boter als iets zacht is) en dan 1 minuut in de magnetron. weer even doorkloppen en weer 1 minuut in de magnetron en doorkloppen. De magnetron en doorkloppen herhalen tot je ziet dat het iets gaat binden. Dan doe je het een 20 sec. in magnetron. Dit doe je tot het vla dikte heeft, en tataaaa. In de potjes en klaar. Wel altijd goed doorkloppen om klontjes te voorkomen. Op deze manier maak ik ook altijd advocaat in de magnetron. Het is zo gepiept.

Dit ga ik zeker eens proberen. Maak hem nu ook altijd zelf, op het vuur, vind ik zeker niet zo'n lijdensweg als hierboven beschreven wordt  ;)  maar dit klinkt toch wel erg veel gemakkelijker...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...