Onderwerp: Vraagje over het uitharden van Funcakes fondant
Goedemiddag!!
Ik heb wel gezocht op het forum, maar ik kan zo snel niet vinden of Funcakes fondant ook met tylose niet uithardt.
Weet iemand hier het antwoord op??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vraagje over het uitharden van Funcakes fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Goedemiddag!!
Ik heb wel gezocht op het forum, maar ik kan zo snel niet vinden of Funcakes fondant ook met tylose niet uithardt.
Weet iemand hier het antwoord op??
Ik heb hier idd regelmatig gelezen dat funcakes fondant met tylose niet uithardt.
Zjipzzz!!!!
Helemaal voor niks de Funcakes gekocht...
Jawel hoor, duurt alleen wat langer! Reken er 2 dagen voor, en gebruik niet te weinig tylose!
Dan komt het helemaal goed!
het wordt zowiezo wel hard, maar dan eerder krummelig dan stevig. Ik vind het zelf alleen geschikt voor boetseren bloemetjes maken ed. bekleden is een ramp.
Ik ga het alleen voor letters e.d. gebruiken, dus niet om te bekleden.
@ Jon: En als ik het in de oven zet, hardt het dan niet sneller uit?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het alleen voor letters e.d. gebruiken, dus niet om te bekleden.
![]()
@ Jon: En als ik het in de oven zet, hardt het dan niet sneller uit?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Nee helaas in de oven hard het ook niet uit Ik zelf koop hem niet meer, vind hem niet fijn. Hij blijft echt heel zacht, voor puzzelen is het misschien wel fijn. Daar heb ik hem nog niet voor gebruikt, dus dat weet ik niet zeker
Nou, aangezien de meningen nogal variëren, ga ik het maar gewoon uitproberen; Met een hoop tylose, lekker in de oven!
Bedankt in ieder geval!
Ik heb zojuist de Funcakes fondant met tylose in de oven gehad en het is gewoon hard hoor!
Weer wat geleerd...
hoeveel tylose moet je toevoegen aan de fondant om het uit te laten harden???
Ligt er aan hoeveel fondant je gebruikt, uiteraard, maar ik zou niet zo heel zuinig doen hoor. Misschien kun je met een beetje beginnen en er steeds meer bij doen. Mits je het over de Funcakesvariant hebt, natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat hoe meer tylose, hoe sneller het stijf wordt. Ik moest 2 drumstokken maken en de 2e kostte me erg veel moeite. Ik neem de volgende keer in ieder geval geen Funcakes meer.
Overigens moet ik er wel bij zeggen, dat nadat ik het in de oven had gehad, het niet zo hard was als ik dacht. Ik liet een stokje vallen en die kon ik nog net opvangen, maar daarna was hij een beetje krom, dus nog niet echt uitgehard. Ik kon hem gelukkig nog wel terugbuigen, maar wel heel voorzichtig. Ik denk dat ik ze nog maar een keer in de oven stop.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Vraagje over het uitharden van Funcakes fondant