1

Onderwerp: Stapelvraagje...

Ik heb van de week voor het eerst een opdracht! Een dooptaart voor mijn collega. Nu heb ik ( weer ) paar vragen.

- Als je voor anderen bakt,geef je ze dan een snijschema mee?

- Ik wil van die strookjes van onder naar het midden laten lopen. Maar staat de taart die er bovenop komt dan niet beetje wankel?

- Het is een taart voor 40 personen. Nu heb ik zitten rekenen en red ik het met mijn blikken van 28, 24 en 16 cm. Maar is dat wel een beetje mooi??

Mijn dank is groot ;)

2

Re: Stapelvraagje...

ik geef geen snijschema mee, de meeste mensen kunnen wel een taartpunt snijden (ga ik van ui)

als ik a stapelen en doe van die "strookjes"  erop druk ik eerst voorzichtig een randje erin met het karton van de taart die erop komt en laat de strookjes tot daar lopen (ik weet niet of dat goed is)

zelf vind ik het mooier als er gelijke afstand tussen de taartjes zit maar je kan na het bakken even proberen en anders de tussen maat ietsje kleiner snijden met een malletje. maar dat is wat je zelf mooi vind.

ik ben ook nog maar een beginner dus er zullen vast veel meer handige tips komen.

N-Joy Cakes

3

Ik zou eerst stapelen en dan de strookjes doen...

Ik geef soms een snijschema mee als mensen dat handig vinden. Als je zegt dat ze niet van die grote stukken moeten snijden, omdat het vrij machtig is, vragen ze zich soms af hoe groot dan wel.

Ik zou 28, 24 en 20 doen, dan zijn de verhoudingen mooier.

Deborah schreef:

- Ik wil van die strookjes van onder naar het midden laten lopen. Maar staat de taart die er bovenop komt dan niet beetje wankel?

Je moet natuurlijk wel stutten!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Suikertaartjes-Suuz schreef:
Deborah schreef:

Je moet natuurlijk wel stutten!

Tuurlijk,maar zo'n strookje is natuurlijk niet plat.En er moet wel een taart op!

6

Iemand nog tips of hoe het zit met die strookjes??