1

Onderwerp: Stevige cakeboard maken, hoe doen jullie dat?

Hallo,

Ik ben al een poosje aan het rondneuzen op dit forum om leuke ideeen op te doen voor mijn eigen creaties.
Nu zie ik op sommige foto's van die mooie dikke "planken" met mooi papier eromheen onder de taarten. Die maken een taart helemaal af naar mijn idee, maar ik zou graag willen weten hoe jullie dat maken? Wat gebruik je daarvoor? Een gewoon plankje of iets speciaals? En het papier dat erom heen zit, is dat ook nog iets speciaals of gewoon kadopapier? Ik heb zoals je ziet geen idee en heb nooit een workshop gedaan waar ik dit heb kunnen vragen en waar het me verteld is.
Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Alysha

Groetjes Bianca

Re: Stevige cakeboard maken, hoe doen jullie dat?

Gewoon een houten plankje met inpakpapier en daarna folie erom! :D

3

Dat is gipsplaat of op maat gezaagde dunne MDF ( bouwmarkt ). Bekleden met kadopapier en daaroverheen bloemenfolie. (Xenos,Blokker ) . Zelf zet ik al mijn taarten eerst op een taartkarton omdat ik denk dat wanneer je dat niet doet ,en je taart zo op de bloemenfolie zet, je met het snijden van je taart de folie stuk snijd. Ik wil niet het risico lopen dat men een stukje plastic opeet.

Carpe Diem !

Bedoel je dan aluminiumfolie of huishoudfolie?

Groetjes Bianca

ohh, ik zie het al in het berichtje hierboven staan.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer wat wijzer geworden en ga het deze week nog uitproberen.

Groetjes Bianca

6

ik vraag mijn plankjes indien mogelijk altijd terug, en het doorsnijden van de bloemenfolie gebeurd maar heel zelden.
En dan nog scheurt er niet een stuk vanaf, maar meer open

7

Plankje of karton (1 of 2 lagen). Als het een klein taartje is dan maak ik deze van de doos van de bestelling  ;). Folie haal ik bij het Kruidvat of de marskramer.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

8

folie is bij de Action goedkoper, want daar zit 5m op de rol, bij het Kruidvat maar 3m....

Groetjes, Dorothea.

9

Ohh,dat scheelt dan bijna de helft.Ik wist dat niet en kocht het ook altijd bij het Kruidvat.Dus de volgende keer maar naar de Action.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

10

bij de hobbywinkel kun je foamboard kopen (3-4 euro voor 50x70 bij 3mm dik). Bij stapeltaarten steek je dan een lange stok door de taarten en in het board, staan ze als een huis.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl