1

Onderwerp: Twee kleurig bekleden.. Hoe?

Ik zou graag een taart in 2 kleuren willen bekleden. Dus de bovenkant anders dan de onderkant met een leuke wave erin..
Zoiets:  http://www.deleukstetaarten.nl/foto/2615/

Op wat voor manier pak ik dit aan? Staat er ergens een uitleg over? Ik heb gezocht.

2

Re: Twee kleurig bekleden.. Hoe?

ik denk laag over laag, maar weet het niet zeker. Daarom lees ik even mee ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

heb nog niet zoveel ervaring, maar bij mijn piratentaart heb ik het marsepein van de onderste zijde eerst recht afgesneden en daarna de taart bekleed. Dat heb ik met de bovenste helft ook zo gedaan. Wel even goed opletten dat je strak aansluit.

Voor foto's zie "mijn website".

groet,
Saskia

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties

4

Ah.. Nou, ik heb al gevonden dat het veel bij olilly taarten word gebruikt. Zo met de zoekmachine heb ik wel het eea gevonden. maar nog niet heeeeel duidelijk.. Ik zoek even verder ;)

5

ik plak eerst een rand om de taart heen (dus een reep maken die zo breed is als je taart hoog is (bv 7 - 8 cm))
en dan de andere plak erover en dan afsnijden op de juiste maat.
Succes!

Groetjes, Dorothea.

6

Ik heb zo'n taart gemaakt en in zijn geheel bekleed. Toen de onderrand en de bovenste lap erop. Dit is wel veel marsepein. Nu zou ik, denk ik, ook eerst de zijkant doen en dan de bovenste lap erop. Die lap die erop komt snij ik wel van tevoren, niet als deze al op de taart ligt. Ligt er ook aan hoe je 'm precies wilt hebben. Bij bv een oilily maakt het niet zoveel uit als deze niet precies recht is  ;)

7

ik heb hier nog wel even een vraag over:

als je eerst de onderste rand bekleed met een strook, dan krijg je toch een naad? Is dat niet lelijk?

8 Laatst bewerkt door Carien (21-12-2010 11:19)

uh, bloemetjes, strik, sneeuwvlok, denneboom :Y , over die naad plakken ;)
Sommige forummers zeggen dat elke taart een achterkant heeft; zelf snap ik dat niet zo goed, maar verdoezelen, dat snap ik wel ;)  :lol:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Ja, dan spreekt de perfectionist in mij en die zegt: heel de taart moet mooi zijn :D

Ik rol ook een baan om de taart heen, of bij een grote taart meerdere banen.
Even laten zitten, en als de fondant iets droger is keurig afsnijden.
Dan de bovenkant erop en op de naad van de zijkant afsnijden.
Zorg dat de naadjes van de zijkant op dezelfde punten eindigen, zodat je het mooi kunt verdoezelen met strikjes, banen, pareltjes, etc.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/