1

Onderwerp: Vraagje over ganache

Ik ga zondag voor het eerst een taartje bekleden met ganache, ik heb de howto hier op het forum al gevonden.
Ik ga de taart zondagochtend maken om zondagmiddag op te eten.
Het wordt een borstentaartje (ik maak er 2, een blanke met mp en een bruine met ganache voor mijn zoon die 17 is geworden).

Maar wat ik nog graag wil weten is:

- Hoeveel lagen ganache heb ik ongeveer nodig, zou 2 genoeg zijn? Hoeveel ganache heb ik nodig voor alle lagen samen?
- hoe lang ben ik er ongeveer mee bezig? Red ik het om het zondagochtend te doen of kan het beter zaterdagavond?

Alvast bedankt, groetjes Monica

Groetjes, Monica

2

Re: Vraagje over ganache

ff up  :)

Groetjes, Monica

3

Niemand?

Groetjes, Monica

4

Hoeveel lagen je nodig hebt is afhankelijk van hoe vloeibaar je ganache is. Ik kan het er nog niet helemaal mee worden, dus ik hou het op een laag of 10 :+ Gewoon steeds kijken hoe het wordt en dan evt. nog een laag. Persoonlijk zou ik er dus niet te laat aan beginnen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb het uiteindelijk zondagochtend allemaal nog gered, heb beide borstentaarten af gekregen. Die met ganache heeft geen bh meer gekregen, dat redde ik niet meer maar hij is wel heel mooi en lekker geworden! Ik zal zo wat foto's uploaden.

Ik heb uiteindelijk 3 lagen er overheen gedaan, waarvan de laatste laag vrij dik was. Niet tussentijds in de koelkast kunnen zetten (stond op rooster van oven en dat past niet in de koelkast) maar na de laatste laag heeft hij daar nog een paar uur kunnen staan dus uiteindelijk heel goed gelukt!

Groetjes, Monica