1

Onderwerp: Wat gaat er mis?

Voor de 3de keer vandaag beslag dat zo vloeibaar blijft als wat en niet zijn normale dikte krijgt...

Ik snap niet wat er mis gaat. Ik gebruik de mix van funcakes, verwarm de eieren voor en mix 8 minuten lang, 2 minuten kort.

Wat kan er nou fout zijn gegaan waardoor het beslag zo vloeibaar blijft? Het vulde misschien 1/3 van het bakblik.
Ik heb het toch maar in de oven gedaan in de hoop dat er nog een beetje een fatsoenlijk taartje uitkomt, maar heb er een hard hoofd in.

2

Re: Wat gaat er mis?

misschien ligt het aan je mixer. als die niet snel genoeg mixt, wordt je beslag ook niet luchtig genoeg.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3

Ik denk niet dat dát het probleem is. Gisteren ook nog een taartje gebakken en toen had ik het probleem niet. Sterker nog, toen was het te veel en stroomde het zelfs over.

Het enige wat ik kan bedenken dat het probleem is geweest, is dat ik het schema van hier gebruikt heb i.p.v. het schema van felicitaartjes. 

Het is echt een superzielig taartje geworden, ontzettend laag :(
Ik baal echt als een stekker, want ik moet een taartje maken voor mijn schoonmoeder. Ik wou een wavy gaan maken, maar met dat zielige ding kan dat echt niet.

4

Ik gebruik altijd het schema van hier en heb nog nooit een 'slap' beslag gehad  :nooo 

Je had niet teveel water toegevoegd? welk schema heb je gebruikt en kun je checken of je ook echt die hoeveelheden had?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan het schema ligt. Je hebt met de ene wel meer beslag dan met het andere, maar dat zou niet moeten uitmaken voor de dikte.

Weet je zeker dat je niet per ongeluk teveel water hebt gebruikt?

~ Never waste a good crisis... ~

6

Heb je toevallig op de knoppen van je weegschaal geduwt en ipv kg iets anders gekregen???

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

7

Ik dacht ook gelijk aan een kapotte weegschaal!!! Ik gebruik altijd het schema van hier en nog nooit fout gegaan.

N-Joy Cakes

8

Ik weet 100% zeker dat ik niet te veel water heb gebruikt, ik heb een spuitje wat ik daarvoor gebruik. Ik heb net ook gelijk even mijn weegschaal gecontroleerd, maar die doet het ook normaal.

Ik snap er iig niets meer van..
Weten jullie wat je zou kunnen doen als je zulk beslag hebt? Gewoon doormixen?

9

Ik zou denk ik nog wat langer mixen inderdaad, niet geschoten is altijd mis.

Het enige wat ik nog kan bedenken: heb je per ongeluk teveel eieren gebruikt?  :think:

~ Never waste a good crisis... ~

10 Laatst bewerkt door annemarie84 (12-11-2010 14:23)

Ik heb het nogmaals geprobeerd met het schema van hier. Eerst met minder water laten draaien en toen het nog steeds een natte kledder bleef, steeds ietsje meer water toegevoegd.
Maakte geen enkel verschil. Het is en het blijft een raar vloeibaar goedje, niet luchtig en wat steviger zoals normaal.
Aan de eieren kan het ook niet liggen. Ik heb het precies 100 gram gebruikt (en de rest van de hoeveelheden voor 16 cm)

Ik snap er echt geen snars van. Ik heb uiteindelijk de hoeveelheden opgehoogd naar de verhoudingen van felicitaartjes en toen ging het wel goed.  :s (dat is hier de verhouding van 20 cm, dus je zou denken dat de verhouding van 16 cm dan toch ook goed moeten gaan?)

11

Kwarteleitjes gebruikt misschien? :)

Jacqueline

12

yakefrank schreef:

:D Je zou het haast denken hé?
Of mijn kennie weigert gewoon om zulke kleine hoeveelheden te mixen. Te veel werk voor een klein taartje  ;)

13

Ik denk dat het inderdaad misschien een te kleine hoeveelheid is voor je Kennie. Alhoewel, 100 gram is toch iets van 3 eieren. Zou moeten lukken lijkt me.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

14

Hallo,

Ik ben vandaag ookbezig met de taarten voor de verjaardag van mijn vader. Heb hiervoor ook al goede taarten gebakken maar bak nu voor het eerst met de zakken funcake biscuit die nieuw zijn (ipv die effen bruine zakken) en normaal had ik een witachtige mix die heel erg hoog werd en nu lijkt het wel pannenkoek mix net zo waterig en geel?!?!?!?
Ook mijn 1ste taart is niet gelukt hij is niet gerezen en heel anders van smaak.
Nu staat poging 2 in de oven maar ook deze is net zo waterig dus hou mijn hart vast.
Zou het misschien aan de mix liggen dat die ook veranderd is??

Groetjes
Petra

15

De schema's van hier en van Felicitaartjes zijn anders. Ik begreep dat dat kwam omdat ze uitgaan van een mix van Soezie en hier natuurlijk de Funcakesmix. Ik gebruik altijd het schema van Felicitaartjes, omdat ik hogere bakvormen heb.

I'm not fat, I'm just short for my weight

16

Ik heb gisteren een kapsel gebakken van de mix, 330 mix, 5 eieren, 33 cc water, mooi beslag gekregen en goed gerezen, verwarm nooit de eieren voor, ze staan gewoon in een keuken la, niet in de koelkast.
Mix zat ook in de nieuwe zak en merk geen verschil met de oude mix, want daar had ik er ook al 2 van gebakken.

Christine.

17

annemarie84 schreef:

Voor de 3de keer vandaag beslag dat zo vloeibaar blijft als wat en niet zijn normale dikte krijgt...

Ik snap niet wat er mis gaat. Ik gebruik de mix van funcakes, verwarm de eieren voor en mix 8 minuten lang, 2 minuten kort.

Wat kan er nou fout zijn gegaan waardoor het beslag zo vloeibaar blijft? Het vulde misschien 1/3 van het bakblik.
Ik heb het toch maar in de oven gedaan in de hoop dat er nog een beetje een fatsoenlijk taartje uitkomt, maar heb er een hard hoofd in.

Ik heb ook echt hetzelfde vandaag als jij... snap er ook helemaal niks van. Net een mix van easy cake gepakt die ik nog in de kast had staan en die werd wel gewoon hoog tijdens het mixen en staat nu te rijzen in de oven dus waarom die van funcakes niet? Lijkt wel alsof er een andere mix in de zak zat was ook geel ipv wit?

groetjes
Petra

18

annemarie84 schreef:
yakefrank schreef:

:D Je zou het haast denken hé?
Of mijn kennie weigert gewoon om zulke kleine hoeveelheden te mixen. Te veel werk voor een klein taartje  ;)

Hoi, hoi,

ík moet zeggen dat ik mijn Kenwood pas gebruik vanaf 5 eieren.... Ik vind dat het beslag er niet genoeg uitkomt met minder. Tot 5 eieren gebruik ik mijn Philips-mixer.

Jacqueline