1

Onderwerp: hoe snel drogen marsepeinen calla's?

Vorige week heb ik voor een bruidstaart calla's gemaakt. Ik heb ze hangend laten drogen en zo hangen ze nu nog steeds. Maar: ik kom er net achter dat de kleur afwijkt van de kleur die op de taart zit. De calla's zijn nét wat geler. ik wil dus nu nog nieuwe gaan maken, maar ik weer niet of het nog zin heeft. Morgenmiddag moet ik 'm namelijk al af gaan leveren.....

pfff, ik best toch eigenlijk best wel een beetje zielig! Ik ben net een dag geleden uit het ziekenhuis ontslagen (ivm nierbekkenontsteking en nierstenen). Ik zou blij zijn als het zaterdag is!

2

Re: hoe snel drogen marsepeinen calla's?

FF in de oven???

Groetjes, Linda

3

marsepein heeft zowiezo niet zoveel zin om te lten drogen het hrd namelijk niet uit

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Marsepein wordt nooit hard........ :s

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Nee, marsepein wordt niet hard.
Ik wilde ook geen kleurverschil bij een zwart hekwerk om de taart. Heb dus voor de staande planken toch marsepein+tylose gebruikt. Zeker 2 weken laten drogen, maar echt hard is het niet geworden. Terwijl mijn grijze grafzerken (fondant+tylose) echt keihard waren.

6

Nee, gelukkig ben ik er ook niet meer aan begonnen! Dat wordt écht niet hard! Ik heb ze 'r op gelegd en eigenlijk viel het kleurverschil nog best mee, dus ik heb 't maar zo gelaten! Bedankt voor jullie reacties!