1

Onderwerp: Mbc met eiwitpoeder

Het topic zal er vast en zeker al zijn, alleen mijn pc is kapot en de zoekfunctie op het forum doet het niet via mijn iphone dus vandaar dat ik hem nieuw post.

Ik wil vandaag voor het eerst mbc maken met eiwitpoeder. Nu is mijn eerste vraag welke variant kan ik het beste maken en tweede vraag hoe maak ik het met eiwitpoeder.

Sorry als ik het dubbel heb gepost.

N-Joy Cakes

Re: Mbc met eiwitpoeder

Heel simpel:

op de zak van de eiwitpoeder staat hoeveel water bij hoeveel eiwitpoeder.
Dat laat je een uur staan

Dat weeg je

En dan verdubbel je dat gewicht voor de suiker
en voor de boter of verdubbelen of verdrievoudigen (ligt eraan of je de 1:2:2 maakt of de 1:2:3

Voor vullen vind ik de 1:2:2 het lekkerst.

Vanaf daar doe je gewoon hetzelfde als met verse eiwitten.

Groetjes Karine

3 Laatst bewerkt door NiQ (11-11-2010 12:57)

Dank je wel!!! Ik ga aan de slag.

Zo dat ik dit niet eerder heb geprobeerd, dit is vele malen lekkerder dan gewone bc!! Ik maak voortan de mbc

N-Joy Cakes

NiQ schreef:

Dank je wel!!! Ik ga aan de slag.

Zo dat ik dit niet eerder heb geprobeerd, dit is vele malen lekkerder dan gewone bc!! Ik maak voortan de mbc

Ja juist, ik dus ook. En altijd alles voorhanden :)

Groetjes Karine

5

Maar is dit nog lekkerder dan een bcmix?

6

Ik vindt van wel en heb het aan een aantal andere laten proeven en die waren ook erg over te spreken.

Voor mij geen bc mix meer!

N-Joy Cakes

7

Gebruiken jullie hier dan poedersuiker in??
Als ik kijk naar het recept hier op de site onder kopje "recepten" wordt er kristalsuiker gebruikt!?!? Lijkt me zo grof...

I just love it....!!

8

mamalein schreef:

Gebruiken jullie hier dan poedersuiker in??
Als ik kijk naar het recept hier op de site onder kopje "recepten" wordt er kristalsuiker gebruikt!?!? Lijkt me zo grof...

Klopt. Je verwarmd de eiwitten met de suiker erin. Dan smelt de kristalsuiker. Daarna stijfkloppen en de boter erdoor en weer kloppen tot het een mooie zachte crème is.

Groetjes Gerien

9

Ah ja, als je het smelt is het idd niet grof meer  :P, mooi, ga ik dit ook eens proberen. Als het zoveel lekkerder is dan gewone BC ben ik ook wel benieuwd  :Y !!

Bedankt!!

I just love it....!!

10

Ik heb het met eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder gemaakt.

N-Joy Cakes

11

NiQ schreef:

Ik heb het met eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder gemaakt.

:think: kan je de kristalsuiker gewoon vervangen voor poedersuiker?? of gebruik je dan meer poedersuiker?

hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is..

12

ik heb het gewicht van de eiwitten verdubbeld en dat gewicht in poedersuiker toegevoegd. maar was voor mij ook de eerste keer maar het smaakte wel erg lekker. ik werk met eiwitpoeder dus dan verhit je niks en weet dan niet of het slim is kristalsuiker te gebruiken er zijn hier vast wel experts die dat wel weten.

N-Joy Cakes