Re: Ook een sprookjesboom
Hij is echt superleuk, prachtig !!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Ook een sprookjesboom
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat een te gekke taart zeg!! Mijn nichtje wordt volgende maand 3 en is helemaal weg van de efteling............ dit zou dus super zijn. Maar ik ben pas enkele maanden bezig met taarten maken en vraag me af of ik dat wel aan kan. Hoe heb je die wortels e.d. gedaan als ik vragen mag? En kun je ongeveer aangeven hoe lang je er in totaal mee bezig bent geweest?
Alvast bedankt!
Echt gaaf!!!
mijn nichtje wordt volgende maand 2 jaar.
ik zocht een idee en ik heb hem nu.
ik ga hem opslaan als het mag tenminste
hoe heb je het gezichtje en de rest gedaan
hij is echt top!!!! 
Die wil ik ook! 
Jeetje wat een prachtige taart !!
Mag je zeker trots op zijn!
Ohhhhhhh, wat is tie mooi. Wil ook zo graag nog een keer een boom maken. Waar heb je de beschrijving van de boom vandaan?
Wat een supertaart!
Wat een te gekke taart zeg!! Mijn nichtje wordt volgende maand 3 en is helemaal weg van de efteling............ dit zou dus super zijn. Maar ik ben pas enkele maanden bezig met taarten maken en vraag me af of ik dat wel aan kan. Hoe heb je die wortels e.d. gedaan als ik vragen mag? En kun je ongeveer aangeven hoe lang je er in totaal mee bezig bent geweest?
Alvast bedankt!
Hoihoi,
Was eigenlijk nog benieuwd naar je antwoorden op bovenstaande vragen. Zou je me misschien wat kunnen laten weten?
Leintje vR schreef:Wat een te gekke taart zeg!! Mijn nichtje wordt volgende maand 3 en is helemaal weg van de efteling............ dit zou dus super zijn. Maar ik ben pas enkele maanden bezig met taarten maken en vraag me af of ik dat wel aan kan. Hoe heb je die wortels e.d. gedaan als ik vragen mag? En kun je ongeveer aangeven hoe lang je er in totaal mee bezig bent geweest?
Alvast bedankt!
Hoihoi,
Was eigenlijk nog benieuwd naar je antwoorden op bovenstaande vragen. Zou je me misschien wat kunnen laten weten?
Sorry voor het late antwoord, maar ben ff niet op de site geweest.
Zorg dat je de biscuit een dag op voorhand heb gebakken en bewaar deze goed verpakt in de koelkast, anders is deze te zacht om te bekleden.
De hele bekleding is gemaakt van fondant en royal icing. De boom (Bruin) is van een te groot uigerolde lap, die dan in vouwen over de zijkant komt. Dit worden dan automatisch de wortels. Deze nog een beetje boetseren en hopla.
Het gezichtje is ook geboetseerd, daar zat eigenlijk het meeste tijd in(+/- 2.5uur). De oogjes zijn witte ronde bolletjes een kuiltje erin en daar een kleiner bolletje bruin in en daar weer een kleiner bolletje zwart in. Hierover dan nog een bovenooglid en een onderooglid. Het is echt een boetseerwerkje en mijn tip is dan ook, beetje bij beetje de fondant erop plakken en uitvegen. Het moeilijkste is eigenlijk om de uitdrukking lief te houden, want hij kijkt nogal snel heel boos!! en we willen niet dat de kindjes bang worden van de taart.
De bovenkant(groen) is alleen bekleed met royal icing, anders wordt deze te zwaar. Doe hier eerst wat grote blaadjes over het geheel en vul de gaten op met kleine blaadjes. Zorg dat je de karton onder de kruin laat zitten en rietjes steekt in de boom, anders zakt ie in als een plumpudding!! De onderkant van het karton kun je weer wegwerken met groene en bruine royal icing als hij helemaal in elkaar staat.
De lieveheersbeestjes en de bijtjes heb ik van deze site gehaald bij how-to's op het web.
Het gezichtje en de beestjes kun je op voorhand maken, zorg wel dat het gezichtje op een beschuitbus (of iets dergelijks) ligt, omdat deze een beetje rond moet "drogen". Berg dit dan luchtdicht en op een veilige plek op, want als je opnieuw moet beginnen met het gezicht, sla je jezelf voor je kop!!
In totaal ben ik ongeveer 5 uur bezig geweest met de taart.
Ik hoop dat ik nu alles verteld heb, als er iets niet duidelijk is laat het maar weten.
Groetjes Babette
oooh wat is die leuk!!! wat een heerlijk onderwerp ook!!
hij is geweldig!
lotjesmama schreef:heel erg mooi! hoe heb je die blaadjes gemaakt?
Wilton Tip #352 met royal icing, kinderspel.
Allemaal bedankt voor de leuke reacties, doet me goed.
tsja, kinderspel, ik weet dat nog niet zo net hoor. Ik zie het mezelf niet doen in ieder geval (heb dan ook geen Wilton Tip 352
)
Prachtig!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Ook een sprookjesboom