1

Onderwerp: een laptop!

Gemaakt voor de verjaardag van de zoon van een collega van me.
Ben op zich wel redelijk tevreden alleen ik ben toch meer van de meisjes-taarten. :shh: Zoete kleurtjes, bloemetjes, vlinders enzo. Als ik een taart voor een jongen aan het maken vind ik t toch een stuk lastiger om de taart te decoreren.. Maar goed, bij deze taart vond ik t niet echt nodig om meer te decoreren.

En de jarige was er erg blij mee, en daar gaat t toch om!

http://94.100.114.5/1152100001-1152150000/1152117801-1152117900/1152117822_5_F0_B.jpeg

Veel liefs, Annelies

Re: een laptop!

Gaaf :D Dat scherm wat open staat met foto is dat hard fondant of zit er ook wat in? ( hopelijk staat deze vraag niet te warrig  :lol: )

3

fairydust schreef:

Gaaf :D Dat scherm wat open staat met foto is dat hard fondant of zit er ook wat in? ( hopelijk staat deze vraag niet te warrig  :lol: )

Dat is hard fondant met 4 saté-prikkers erin verstopt! Heb het scherm ook vastgelijmd op de taart. Hij bleef wel mooi staan, maar was wel bang dat ie achterover zou klappen, omdat ie een dag van te voren werd opgehaald. Dus heb voor de zekerheid nog 4 prikkers aan de achterkant van de taart gedaan zodat t scherm daar tegenaan rustte zeg maar. ik hoop dat mijn antwoord niet warrig is.. :D

Veel liefs, Annelies

Haha warrig is goed dan begrijp ik het tenminste  :+
Dankje voor de prima uitleg!

5

wow....how does the lid stay up like that...fantastic

6

Heel leuk gedaan  :Y

7

wow!! hele leuk gedaan!! :Y

8 Laatst bewerkt door MarLis (11-11-2010 13:05)

Jayne schreef:

wow....how does the lid stay up like that...fantastic

Well here we go in english..i'll do my best to explain it to you

I made the lid out of fondant mixed with some petal powder.
Then i placed 4 "sate-prikkers" (extra-large wooden toothpicks) :D
Between the black en blue layer of fondant.
It dried for a few days and then i put it on the cake with some edible glue. I was a little bit frightened that the lid wouldnt stay up so i also put 4 xl-picks behind the lid in the cake.

I hope that you'll understand my "how-to"...

Veel liefs, Annelies

Superleuk!! en bedankt voor de uitleg van het scherm, vind je het goed als ik hem opsla??

10

vraiment très rèussi :thumb:

11

Madame Gâteau schreef:

Superleuk!! en bedankt voor de uitleg van het scherm, vind je het goed als ik hem opsla??

geen enkel probleem, vindt t juist leuk om te horen!

Veel liefs, Annelies

12

Yes i do...ty for the explanation....your English is perfect... :)

13

ohh erg leuk gedaan zeg!!

Liefs, Zanoni

14

ik heb er voor dit weekend ook een laptop op het programma staan hopelijk vind je het niet erg dat ik je schermideetje overneem?

suuuuperleuk!!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

16

wat een gave taart! Ik heb deze week ook een opdracht gekregen voor een laptoptaart. Ik ben alleen nog een leek dus ga er eerst eentje voor mijzelf maken om te proberen voor het geval dat :)
Mag ik vragen welke fondant je gebruikt hebt? is dat gewoon rolfondant?

17

Wat een leukerd, en nee daar hoeft geen versiering meer op, zo is hij helemaal goed  :thumb:

18

:thumb:

19

ik ben ook een laptoptaart aant maken. Mag ik vragen welke lijm je hebt gebruik om het scherm vast te zetten?