1

Onderwerp: Vandaag een taartje voor zaterdag

Hallo mede taartjes...

Ben momenteel druk in de keuken voor mn eerste laag van een Topsy.... (als ie lukt).... met als vulling botercreme / aardbeienjam / marsepein... het is de bedoeling dat ie zaterdag opgegeten wordt....

* Moet ie de vriezer nog in?
* Stapel ik em morgen al op elkaar / pas zaterdag?

HELLUP  :o

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

2 Laatst bewerkt door Bianca's Taart (09-11-2010 21:05)

Re: Vandaag een taartje voor zaterdag

Vind ik ook handig om te weten dus ik lees ff mee als het mag.
Ik heb zelf namelijk vandaag een biscuit gebakken voor een taart voor vrijdag. Ik ga 'm morgen bekleden en ik twijfel ook of ik 'm nog in de vriezer moet/zal doen.
Dus helaas geen antwoord van mij, louter belangstelling ;)

Groetjes Bianca

3

Na drie dagen is de smaak erg veranderd. Ik zou hem zeker invriezen.
Stapelen zou ik pas na het ontdooien doen.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Thanx Lilar... dan gaat ie erin!!!

Bianca succes...

Groetjes Bianca ;)

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

5

dan gebruik ik jou topic ook even ..
enne een taart donderdagavond maken  voor zaterdag avond opeten ..
of donderdag bakken en vrijdag vullen en bekleden  ..
zou dat goed gaan , ik heb liever het eerste omdat dat me beter uitkomt qwa tijd..
en in de vriezer gaat ie niet passen ..

6

Ik ben ook vandaag aan het bakken geweest, voor zondag. Ik heb de taartjes (blanda 12 voor de borstentaart) in de vriezer gedaan. Marsepein heb ik ook alvast op kleur gemaakt, zondagochtend ga ik de taart vullen en bekleden. Vanaf 15.00 uur komt het bezoek.

Als het met de vriezer niet had gekund dan had ik zaterdag gebakken. Maar ik wilde het liever eerder doen, stel dat het mislukt dan heb ik nog wat dagen om een nieuwe te bakken. Maar ze zijn prima gelukt dus liggen netjes in de vriezer te wachten op de vulling.

Groetjes, Monica

7

@Stacy:

Ligt ook wel een beetje aan je vulling, maar zelf zou ik donderdagavond bakken en vrijdag de rest doen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

tja dat is helaasdus het probleem .. vrijdag heb ik geen tijd savonds en vrijdag en zaterdag moet ik de hele dag werken  ( van 9 tot half 7)..

dus denk dat ik woensdag bak  donderdag maak en het in 2 delen in de vriezer zet  en het doorsnij sneetje verbloem met een stukje fondant lint...