1

Onderwerp: Botercreme nog te gebruiken???

Ik heb gister botercreme gemaakt (mix, water en roomboter) en daar een taart mee gemaakt... vannacht in de koelkast en vandaag uit de koelkast even gemixt en weer een taartje mee afgesmeerd...

Nu mag ik morgen NOG een taartje maken (de laastste deze week  ;)) ... kan de botercreme die ik vandaag (van gister) weer over heb weer de koelkast in om em morgen weer te gebruiken voor een taart op bestelling???

Snappen jullie mn vraag nog :o

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

2

Re: Botercreme nog te gebruiken???

Volgens mij moet het wel kunnen, zolang je niet het afgesmeerde restje terug gedaan hebt. (snap je wat ik bedoel?) Ik had een doosje met botercreme van vorige week en die smaakte ook nog goed.

Christine.

Het kan opzich wel maar vind verse botercreme altijd wel lekkerder maar goed smaken verschillen :)

4

Ja kan prima hoor! Na 5 dagen zou ik het echt niet meer doen.
Houd er wel rekening mee wanneer die taart, waar je het nu voor wilt gebruiken, genuttigd gaat worden...

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

Je kan de botercreme net zo lang bewaren als de aangeven datum op de roomboterverpakking.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Claudia Mv 2 schreef:

Je kan de botercreme net zo lang bewaren als de aangeven datum op de roomboterverpakking.

Hier ben ik het niet mee eens  :nooo
Als je met de mix aangemaakte bc langer dan een week of 2 bewaard dan staan er toch echt de schimmels op :s .

Ik zelf zou het niet langer dan een dag of 5 in de koelkast bewaren. Je schijnt het wel langer te kunnen invriezen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik opnieuw doorgemixte bc toch minder lekker vind  :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Heb mn restje toch maar weggegooid en maak straks wel even nieuwe... is immers niet voor mezelf... en de taart is voor morgen, als de jarige taart overhoudt weet je ook niet wanneer ze de kliekjes opeten... zekere voor het onzekere

Bedankt allemaal!

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

8

Ottolien schreef:
Claudia Mv 2 schreef:

Hier ben ik het niet mee eens  :nooo
Als je met de mix aangemaakte bc langer dan een week of 2 bewaard dan staan er toch echt de schimmels op :s .

Ik zelf zou het niet langer dan een dag of 5 in de koelkast bewaren. Je schijnt het wel langer te kunnen invriezen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik opnieuw doorgemixte bc toch minder lekker vind  :+

Vind ik ook. Ik heb het ook uitgeprobeerd en vond er toch een bijsmaak aanzitten.