1

Onderwerp: ligt t aan mij of....

elke keer als ik mijn fondant uit rol scheurt het op het laatst,
ik weet niet hoe ik dit tegen kan gaan,het is van het merk

bakels of zoiets.

tips zjn welkom.

Re: ligt t aan mij of....

ik heb daar geen last van  :nooo

hoe bedoel je scheurt het op het laatst? als je het nog aan het uitrollen bent, of als je het optilt?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

nee idd als ik nog aan het rollen ben,
en dan is mijn lap bijna groot genoeg om het te gebruiken en dan scheut het midden o zijkanten.
ik vind het raar,doe het gewoon zoals het beschreven staat.

4

Kan het zijn dat je lap vastplakt op de ondergrond en dat je daarbij te hard naar beneden drukt terwijl je ook opzij uitrolt? Dat je het daardoor als het ware de lap van elkaar scheurt?

~ Never waste a good crisis... ~

5

misschien helpt het om niet te dun uit te rollen? Fondant moet je sowieso iets dikker uitrollen dan marsepein.

Succes!

6

Misschien toch met spacers werken? Het klinkt haast alsof je op sommige plekken te dun rolt en daarom het scheurt.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

ik heb het ook gehad en dan was het echt niet dun .maar ik had van dlts besteld (fondant met vanillesmaak).
hij voelde al hard bij het uitpakken en een ander pakje niet die was lekker soepel en die scheurde niet

Ingrid
make cupcakes not war

8

Kneed je het wel heel goed door? Da's ook belangrijk voor de elasticiteit.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

9

ik lees mee want moet voor morgen een bruidstaart doen en ik heb precies hetzelfde probleem en word gek want heb het gisteren ook gehad maar toen had ik nog een ander stuk om te gebruiken en die ging wel goed maar nu weer hetzelfde .

Ingrid
make cupcakes not war

10

nee hoor het scheurt ook als ik het dik houd raar!!!
zou het aan het merk kunnen liggen???

11

Ja. een bepaald merk vind ik ook heel snel gaan scheuren. Gebruik ik al een poosje niet meer (enkel voor kleine decoraties). Ik gebruik nu Bakels/Petinnice en nu geen problemen meer.