1

Onderwerp: Vlinder maken?

Hai,

Ik heb even een vraagje. Ik zou graag van die dunne vlindertjes willen maken. Nu heb ik nog nooit met icing gewerkt, dus ik dacht.. kan het ook als ik marsepein en tylose meng, een vlindertje uitdruk uit de marsepein en deze in een mal/v-vorm (zeg maar) laat drogen..
Weet iemand of dit kan??

Alvast bedankt!

Groetjes,
Anne

Re: Vlinder maken?

De rubriek Sjablonen, Patronen & Howto's is alleen voor het delen van how to's, niet voor het vragen daar naar, staat in de sticky.

[move]---. decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Marseein met tylose wordt niet hard. Fondant met tylose daarentegen wel!

leonietje schreef:

Marseein met tylose wordt niet hard. Fondant met tylose daarentegen wel!

de juiste fondant wel ja, funcakes fondant wordt ook niet hard. Pettinice en regalice worden wel hard met tylose :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt voor de reacties! De vlinders zijn gelukt!  :)

Alleen nog even een kort vraagje.. nu wil ik ze dusten, maar ze zijn al hard en wit.. kan ik dan RD edible of juist beter met de RD Sparkle? Ik heb het nu met de eerste gekleurd, het glittert wel, maar het is voornamelijk wit. Krijg ik met de tweede meer kleureffect? En kan ik die gebruiken nu de vlinders al hard geworden zijn?

Bedankt!!

6

Als je wilt dat je dust nu wat beter blijft 'plakken' kan je je vlindertje heel voorzichtig insmeren met wat crisco of andere shortening. Aan een droog vlindertje blijft niet veel glitter hangen...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"