1

Onderwerp: vraagje over invriezen

hallo dames

ik blijf vragen stellen maar ja. Beter vragen dan dingen doen en je taart weg kunnen gooien. Ik ben bezig een taart te maken maar door omstandigheden heb ik die nu niet meer nodig. Nu is mijn vraag kan ik taart vullen en met botercreme insmeren en hem dan zo in de vriezer doen? Totdat ik hem nodig heb en dan mijn fondant eromheen doen? Of moet ik hem nu gelijk bekleden en dan in de vriezer. Vind het beetje zonde om hem weg te gooien incl al mijn vullingen.

En hoelang van te voren moet ik hem dan uit de vriezer halen.

2

Re: vraagje over invriezen

In principe kan het wel, maar zelf heb ik het alleen nog maar gevuld en bekleed ingevroren.

Dan doe ik het eerst in een pedaalemmerzak en dan in een kartonnen taartdoos.

24 uur voor gebruik uit de vriezer halen, pedaalemmerzak eraf en weer terug in de doos en dan in de koelkast laten ontdooien.
Een uur voor gebruik er uit halen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

oke en als je geen taartendoos in huis heb is dan pendaal emmer zak ook goed? Ja, het probleem is dat ik niet weet wat voor taart het nu uiteindelijk gaat worden en dus niet weet welk fondant kleur ik erop wil. Vandaar mijn vraag.

4

Ik denk dat de buitenkant eerst heel goed hard zou laten worden en dan pas in de zak zou doen en dan in de vriezer.

5

is het  misschien dan toch handiger om alles apart in te vriezen en donderdag uit de vriezer te halen voor vrijdag klaar maken en zaterdag eten. Merk soort van twijfel of het wel goed gaat komen hahaha

6

Ja, misschien is dat toch wel beter :D

7

thanks voor je reactie ik ga het idd apart inviezen