1 Laatst bewerkt door Jeetje (27-01-2014 19:39)

Onderwerp: Kaarttaart

Afgelopen weekend stond er een kaarttaart op de agenda. Ik ben wel redelijk trots op de hartendame-fotokaart. Ik had een foto opgestuurd gekregen van de jarige, poserend voor een hoop groen struikgewas. Mbv Photoshop de achtergrond zo goed mogelijk weggepoetst en de jarige gespiegeld et voilà. Stiekem toch best wat tijd ingestoken aangezien onze vervangende pc (ons trouwe, ouwe pc'tje is 2 weken geleden hard gecrasht) een andere versie Photoshop en geen Paint Shop Pro erop heeft staan. Héél onwennig dus en veeeeeel zoek- en herstelwerk  :| met dit als resultaat:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1/197893_102178543201289_3314602_n.jpg

Lastig was wel dat ik geen kleine ruitvormige uitsteker heb en al helemaal geen klaver-3 vorm. De ruit heb ik maar opgelost door een mini-vierkantje wat uit te rekken tot een ruitvorm en de klavers zijn opgebouwd uit 3 cirkeltjes, wat een gepriegel zeg. Beetje dom ook dat ik er pas bij het ophalen achter kwam dat ik uiteindelijk nog vergeten was de "steeltjes" van de schoppen en klavers toe te voegen, maar goed.

De taart was op goed geluk gevuld met champagnecrème met framboosjes en frambozenconfiture; doe maar iets fris was het verzoek en nav 1 van de dooptaarten waarbij deze combi goed in de smaak viel en ik daar nog Patidess van open had liggen, die maar gebruikt. Gelukkig vonden ook deze verjaardagsgasten 't heerlijk. ;)

2

Re: Kaarttaart

WOW, super!

3

Super!!!

Smile and the world smiles back to you!
Liefs Mo

4

ik zie niks  :nooo

5 Laatst bewerkt door misty (09-11-2010 07:10)

Heel erg mooi.

Hoe heb je dat zwart er zo mooi opgekregen.Zo mooi strak!Het lijkt wel leer.

En zo gelijkmatig.Geen puntje staat er scheef op.Knap hoor! :thumb:

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

mooi zeg!

groetjes van Mireille

7

soraida schreef:

ik zie niks  :nooo

Dat is vreemd?  :s Nog nooit eerder "klachten" gehad over het niet zichtbaar zijn van mijn foto's. Ze staan gelinkt naar m'n hyves-foto's, maar die zijn openbaar dus zou je ze gewoon moeten kunnen zien?

misty schreef:

Heel erg mooi.

Hoe heb je dat zwart er zo mooi opgekregen.Zo mooi strak!Het lijkt wel leer.

En zo gelijkmatig.Geen puntje staat er scheef op.Knap hoor! :thumb:

Gewoon zwarte fondant gekneed, uitgerold en erop gepositioneerd eigenlijk. Ik was op 't moment zelf wel bang dat het er scheef op zou komen te liggen en met zwart op wit geeft 't al snel af.

Heb uiteindelijk een bakblik 1 maatje groter dan de taart afgemeten en hierna hoekjes eruit gestoken mbv een grote ruit-uitsteker. Daarna de lap rond de rolstok gedraaid (even opletten op de puntjes in het begin) en zo voorzichtig erop gelegd. Als je niet meteen de hele lap erop legt kun je in het begin nog een beetje corrigeren als het moet.

Het glimmende komt waarschijnlijk vooral door de foto, hoewel het zwart inderdaad wel iets glanzender bleef dan andere kleuren fondant. Geen idee waarom.   :think:

8

wauw hij is gaaf zeg.
Was me niet eens opgevallen van de klavertjes en de ruitjes.
Ik heb een hele tijd lopen googlen naar een kaarten taart.
Iemand wil graag voor haar verjaardag een zwart wit rode taart met harten net als bij kaarten. Na lang gezoek kwam ik eindelijk op jou taart.
Nu heb ik een beetje ideetjes, vind het altijd fijn om een beetje een voorbeeld te hebben om ideeen op te doen.

Maar hij is erg goed gelukt, je kaarten zijn ook erg leuk. super goeie tip trouwens hoe je dat zwart hebt uitgesneden.
Ik heb trouwens op internet gezien dat er ook speciale uitstekers zijn voor schoppen harten klaver en ruiten, kan ze in 1 pakketje kopen.

9

Heel mooi gedaan!! :D