1

Onderwerp: Wat vinden jullie nou lekker op een cc?

Ok ben benieuw naar jullie meningen,
wat vinden jullie nou lekker op een cc? Fondant, marsepijn? Of een toef (wat voor toef?)

en waar gaat jullie voorkeur naar uit, een lekkere cc en een mindere lekkere topping zoals bv fondant of een simpele cc met een lekkere topping?

Re: Wat vinden jullie nou lekker op een cc?

ik vind aangevette slagroom heerlijk!
100 ml slagroom kloppen tot het licht lobbig is (met een beetje suiker/zoetstof en een zakje vanillesuiker)
dan 40 gr. mascarpone losprakken en meekloppen in de slagroom tot het de juiste consistentie heeft.
evt. kleuren met een heeeeel klein beetje kleurstof.
wat chocolade erboven schaven of van die gesuikerde nootjes erop strooien.
een klein toefje botercreme vind ik ook lekker.
gr. hansje

3 Laatst bewerkt door T-anya (09-11-2010 15:51)

Hoi!!!

Ik doe er ook aangevette slagroom op maar wel met een smaakje er doorheen ;) Aarbei, mocca, chocola, caramel ( puddingpoeders) Wil nu pepernoten en speculaas gaan proberen! Zal ook vast erg lekker zijn :Y

Ik doe er wel kleurstof doorheen zodat de kleur mooi egaal wordt!

Succes!

Ps. ik maak ook cc's met fondant maar doe er dan wel vulling in :9  Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de toef!!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

4

Marsepein en een toef. De aangevette slagroom heb ik eigenlijk nog nooit op een cc gedaan. Als vulling wel, mmmm. Fondant vind ik niet echt lekker  :nooo

5

Toef MBC (1-2-3) met flink wat chocopasta erdoor, bij voorkeur op een cc gebakken met brownie mix..

6

Hey ik haal deze vraag weer even naar boven want ik wil nu komend weekend voor het eerst wat verschillende dingen uitproberen voor op een cc....

Maar wat KAN je er eigenlijk allemaal opdoen en wat word hard en wat niet?? is het dan niet TE hard om een toef mee te maken en wat vinden jullie idd het lekkerste??!!

BC word niet hard....
MBC ???

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

7

lil_suz schreef:

Hey ik haal deze vraag weer even naar boven want ik wil nu komend weekend voor het eerst wat verschillende dingen uitproberen voor op een cc....

Maar wat KAN je er eigenlijk allemaal opdoen en wat word hard en wat niet?? is het dan niet TE hard om een toef mee te maken en wat vinden jullie idd het lekkerste??!!

BC word niet hard....
MBC ???

Ik vind cc met fondant niet echt een succes. Vaak wordt de fondant hard, kreeg als tip abrikozenjam eronder smeren, dat het dan langer zacht blijft?
Met marsepein is het echt stukken beter! Andere dingen nog niet geprobeerd. Lees ook vaak verhalen over botercreme..

Ik ga dit volgen!

8

ffies off topic als t mag...

ik vraag me dat ook altijd af bij taarten... wordt het niet hard wanneer je ze bekleed met fondant, is dat dan wel lekker?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

9

Ik gebruik altijd fondant, maar heb nog nooit last gehad van harde fondant op taart en ook nog nooit harde fondant op cc's. Wel smeer ik de cc's altijd af met jam of lemon curd, misschien dat ze daarom niet uitharden?

10

oh en nu nog even on-topic.
Mijn lekkerste cakeje was een bitterkoekjescakeje met een toef ammaretto bc. Heerlijk!

11

Ik weet niet zo goed wat ik van bc vind als toef.... lijkt me wel lekker maar zo extreem machtig...

en iets van mousse ofzo...of werkt dat niet??

want ik zie al die vullingen.. kan je die niet gebruiken voor toef... net als die bonbloc of toblerone...??

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

12

Ik kijk even mee met dit topic... Ik heb al een heleboel kerstcc's bekleed met fondant, maar wil er ook nog een aantal met een lekkere toef maken...

Maar dus wel ideeën nodig...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

13

Ik maak altijd Italian Meringue Botercreme met bv gepureerde frambozen erdoorheen.  Heerlijk, niet te machtig..

Je hebt wel een suikerthermometer nodig, maar je kunt ook een recept gebruiken waarbij je de suiker ca. 7 minuten kookt.
Hieronder staat een receptje.

http://www.cakejournal.com/archives/how … tter-cream
\
Succes ermee,

Petra

Cakeworks Studio. Heerlijke taarten, confiserie en workshops in Haarlem

14

Zelf maak ik meestal de toeven met mon chou, dat vind ik het lekkerst!
En ik vind zelf dat een CC een toef hoort te hebben, ipv een "plat plakje marsepein"! :D  Wat niet weg neemt dat dat niet lekker is hoor, en je kan er meer kanten mee op qua decoratie!! ;)

Zelf vind ik earl grey cc's met een rozentopping het lekkerst, maar ook limoen kokos cc's met een limoen-topping!!

En bij een xtra gevulde cc vind ik dat een wat 'sobere' topping hoort, en bij een wat 'sobere' cc mag juist weer een wat 'heftigere' topping! :lol:

15

merengue botercréme! heeft geen smaakje van iets dergelijks nodig omdat het gewoonweg een overheerlijkste botercréme is

16

een overheerlijke stevige chocoladecupcake met een lekkere zachte toef vanille frosting!!

DAT is mijn nieuwe favoriet...
Ben zelf niet zo van de fondant of marsepein...

Liefs Samantha