1

Onderwerp: Wie kan me helpen...

... met een vraagje over icing...

Ik heb gezien dat je op deze site icing-color spuitbussen kan kopen.
Wie heeft deze nog in gebruik, of maken jullie allemaal "verse" icing?
Ik vind het zo moeilijk als je steeds kleine beetjes icing moet maken voor kleine dingen, want je maakt toch steeds teveel.
En dan kan je toch ook moelijk al die leuke kleurtjes maken.
Dus de icing die hier in de bussen word verkocht,
- is dit dezelfde smaak zoals je hem zelf zou maken?
- kan je deze langer bijhouden?
- is deze makkelijk in gebruik, want als je icing bv op koekjes wil spuiten maak je hem eerst wat dikker voor de buitenkant en iets zachter voor de binnenkant? Hoe doe je dat dan met deze?
- zijn de kleurtjes zoals ze op de bussen staan?

Een heleboel vraagjes  :o 
maar hopelijk kan iemand er mij mee helpen.

Groetjes

2

Re: Wie kan me helpen...

Ik ben nog icingmaagd dus ik lees even mee, wil er zelf binnenkort ook mee gaan oefenen. De royalicing mix ligt al klaar.

N-Joy Cakes

3

oei,

heeft er niemand ervaring met deze icing colors?

4

Mijn zusje heeft ze gekocht bij de Makro(als je die van Wilton bedoelt), maar nog niet geprobeerd, zodra ik wat weet horen jullie het!

Groetjes,
Michelle

5

lilly_19 schreef:

oei,

heeft er niemand ervaring met deze icing colors?

ik heb ze samen met de icing mix al 2 maanden hier liggen maar nog nooit gebruikt  :o

N-Joy Cakes

ik kan echt geen bussen vinden in de shop, welke bedoel je? Misschien kan er dan iemand je wel helpen, als dat wat duidelijker is :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

hier is een link ernaar
hopelijk werkt hij

http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … 953331d2e4

8

Ik ken ze nog vanuit Amerika. Maar ik vind ze heel moeilijk te hanteren. Je moet nl heel raar op de spuitkop drukken. Dit is ook superzwaar en dan moet je ze ook nog leuk opver je taart heen bewegen op de juiste plek.

Mij is het nooit gelukt :s

Nou lukt het mij met verse icing ook niet heul erg goed :+ ,maar wel makkelijker

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

:o die. Die wordt niet hard hoor dat is zeker geen RI. Dat lijkt meer op een soort gel.

Mijn verhaal van hierboven klopt dan niet meer. Maar ook hier geldt dat het moeilijk is om er gelijkmatig iets uit te krijgen :/

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10 Laatst bewerkt door Marnieflor (04-11-2010 12:33)

Het nadeel van de icing uit de tubes is dat hij niet hard wordt! (Sorry niet gezien dat dat al gemeld was!)

11

dan kan ik mss beter zelf icing maken...
Bedankt voor de reacties  :)

Heeft er mss dan iemand een tip hoe ik ze het beste kan bewaren? Of is dat niet meer te bewaren nadat je het gebruikt hebt?

Ik heb het zelf al eens gebruikt op een workshop van koekjes maken, maar daar was zo goed als alles op en heb natuurlijk niet aan deze vragen gedacht,  :o

12 Laatst bewerkt door gerubo (09-11-2010 14:25)

icing kun je ongeveer twee weken bewaren mits goed afgesloten,
en een beetje stevig gemaakt als je het nodig hebt even opkloppen eventueel een kleurtje toevoegen en altijd een vochtige doek erover als je bezig bent.

veel sucses groetjes gerry :)