1

Onderwerp: er gaat iets niet goed

hoi,

ik heb me spuitzak eens tevoorschijn getoverd om een dijk te maken van botercreme.
maar de botercreme kwam er aan de bovenkant van de zak weer uit :lol:  Dan gaat er naar mijn idee iets niet goed.

Wat doe ik verkeerd, ik houd em vast zoals ik geleerd heb bij de workshop... misschien toch maar de wegwerpzakjes proberen die ik bij de action heb gekocht.

Ik heb er nu 1 van de blokker met verschillende spuitmondjes...

Groetjes Christa!

2

Re: er gaat iets niet goed

Ik doe er altijd een elastiekje om.
wel aan de achterkant natuurlijk  :lol:

Live life to the max!!!!

3

Je spuitzak niet te vol vullen! De zak aan de bovenkant even een paar slagen dichtdraaien en dan tussen duim en wijsvinger vastknijpen.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Inderdaad niet te vol doen en de achterkant "dichtdraaien".
Let op dat je deze kant ook goed vast blijft houden!
De spuitzak van de blokker is vrij stug en daardoor moet je soms vrij hard knijpen. Volgens mij red je het dan niet om er alleen een elastiekje om te doen.
Ik handel de spuitzak bijna altijd met 2 handen; 1 om de achterkant dicht te houden en 1 om te knijpen.
Succes ermee!

Dat is toch een TAART waard!

5

oh, vasthouden en knijpen is ook een idee.
ga ik proberen....ik vond het zo stom...kreeg aan 2 kanten botercreme :lol:  :lol:

Groetjes Christa!

6

of nog makkelijker, geen dijkje maken  :P

7

of nog makkelijker, geen dijkje maken  :P

8

Ik maak de dijkjes niet met een spuitzak. Ik doe dat gewoon met een mes. Steeds een kloddertje op het randje, even draaien en het volgende kloddertje. Duurt wel even, maar ik doe nog niet aan massa productie. Met één taart is dat prima te doen. Dan vind ik het een gedoe om de spuitzak daarvoor vies te maken. Heb ik een keer gedaan en ik vond het niks.

Groetjes Gerien

bij mij komt het altijd door het stikseltje heen :S

Oops! I did it again.....