1

Onderwerp: te weinig koelkastruimte kunnen taarten nu buiten staan?

Ik ga voor vrijdag 3 taartenmaken. Maar deze kunnen ben ik bang niet allemaal in mijn koelkast. Heb niet z'n groot huis dat ik ergens een kamer heb die koud is. Nu is mijn vraag kan ik een taart buiten zetten op dit moment. Of gaat dat niet goed komen. Want danmoet ik koelkast ruimte gaan huren bij mijn vriendin  :o

2

Re: te weinig koelkastruimte kunnen taarten nu buiten staan?

misschien verstandig om vullingen te kiezen die je buiten de koelkast kunt bewaren op een koele plek.

buiten lijkt me niet handig. vooral omdat het buiten nu erg vochtig is. Marsepein/fondant zal daar niet beter van worden.
Als je een goede droge schuur hebt en je pakt de taarten goed in, dan kun je ze volgens mij daar wel wegzetten.

3

Ja ik was hier al bang voor dat het te vochtig is. Dan toch maar misschien taarten invriezen. Heb erg kort de tijd moeten vrijdag klaar zijn. Dus wil danmorgen de eerste klaar hebben. Maar om die dan tot vrijdag in koeling te laten vind ik niet z'n fijn idee. Moet er nog eens goed over nadenken hoe ik dit ga doen

thanks voor je reactie iig

4

Als je weinig tijd hebt, dan is het idd beter om er vandaag en morgen 1 te maken en in te vriezen.

Donderdag de laatste en die kan dan gewoon in de koeling.

Succes.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Hoelang heeft een taart nodig om te ontdooien? Enmoet dat perse in de koelkast?

6

Ligt ook wel aan de maat, maar het is altijd beter om de taart 24 uur van te voren  uit de vriezer te halen en dan in de koelkast te laten ontdooien.
Een uurtje voor het aansnijden kan je het dan uit de koelkast halen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)