1

Onderwerp: Hoe lang blijft een taart lekker

Misschien staat het al wel ergens hier op het forum maar ik kan het zo gauw niet vinden. Dus vraag ik het zelf maar even.

Ik moet voor zondag een taart maken, en ga die woensdag alvast bakken, ik bewaar 'm dan in de vriezer.

Nu vraag ik me af wanneer ik hem het beste kan vullen en bekleden. Ik wil hem buiten de koelkast kunnen bewaren, in een plastic taartdoos. Het wordt een borstentaart, van moscovische cake bekleed met marsepein, en een vulling van banketbakkersroom en viervruchtenjam.

Zaterdag overdag heb ik geen tijd voor het vullen/bekleden, als het vrijdag niet al kan dan doe ik het zaterdagavond of eventueel zondagochtend (bezoek komt pas na 15.00 uur). Maar ik moet ook eten verzorgen en nog 2 taarten maken (kwark en appel) voor de ca. 25 bezoekers dus ik wil een goede planning maken.

Mijn vraag is dus, wanneer kan ik de taart het beste vullen en bekleden, vrijdag overdag, vrijdagavond, zaterdagavond of zondag ochtend?

Groetjes, Monica

2

Re: Hoe lang blijft een taart lekker

Als je banketbakkersroom wilt gebruiken, kun je hem niet buiten de koelkast bewaren.  Dan kun je beter een vulling op botercrème basis maken (evt. met een smaakje). Dan kun je hem zondagochtend vullen en bekleden, en tot de visite komt buiten de koeling bewaren.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik zou op zaterdagavond de kwark en appeltaart maken en het eten zo veel mogelijk voorbereiden.

Zaterdagavond laat het kapsel uit de vriezer halen en zondagochtend vroeg vullen, bekleden en decoreren.

Eventueel op vrijdag alvast de marsepein kleuren en de eventuele decoraties maken.

Als je BBR wil gebruiken, moet de taart toch echt in de koelkast en als dat niet kan, dan moet je voor een andere vulling kiezen.
De vullingen kan je dan ook zaterdagavond alvast maken, zodat je zondagochtend in 1x door kan werken.

Succces.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

Idd wat Glamour en Astrid zeggen  :Y . Ik zou alleen de taart niet in een plastic (luchtdichte) doos bewaren maar zonder doos in de koeling, of in een kartonnen doos.

5

Esther68 schreef:

Idd wat Glamour en Astrid zeggen  :Y . Ik zou alleen de taart niet in een plastic (luchtdichte) doos bewaren maar zonder doos in de koeling, of in een kartonnen doos.

Ja dat van die plastic doos had ik al gezien inmiddels, ik meende daar al wat over gelezen te hebben hier dus ben gaan zoeken, en daar heb ik dus inderdaad een antwoord op gevonden.
Ik heb alleen geen kartonnen dozen dus ik ga woensdag wel even langs de bakker waar ik toch altijd al kom, vragen of ik er van hun eentje mag hebben. En anders misschien bij de hema.

Maar dat van vrijdag de marsepein kleuren en zondagochtend bekleden is een goed idee, daar ga ik mijn planning op instellen, bedankt!

Groetjes, Monica