1

Onderwerp: Hellup!! bisquit plakt

mijn biscuit plakt aan de onderkant overal aan vast!! en als ik hem dan ergens vanaf heb gehaald dan plakt hij gewoon weer aan het volgende vast. Het gaat over een bolvorm van 28cm. Heb al vetvrij papier, bakblik, ingespoten rooster e.d. geprobeerd. iemand nog een tip??

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

2

Re: Hellup!! bisquit plakt

Ik kan je alleen een tip geven voor een volgende keer. Bak dan een paar minuten langer; waarschijnlijk was je biscuit nog niet volledig gaar.

3

poedersuiker

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Het zou kunnen dat het aan je bakspray ligt.

Ik had eerst altijd bakspray van Soezie en dat werkte geweldig, maar sinds ik die van Oetker gebruik heb ik ook regelmatig last van een "plaklaagje" onderaan mijn taart.
Je zou kunnen proberen om je bakblik op een ander manier in te vetten (boter en bloem) , best kans dat je dan geen last meer hebt.

Groetjes Nicole

5

Zover ik kan zien is hij wel gaar geweest , ik heb hem ook 20 minuten langer laten bakken dan aangegeven omdat ik zelf ook twijfelde. Die poedersuiker en bloem/boter ga ik uitproberen, Dankjewel voor de tips. Ik heb net mijn eerste taart afgeleverd (die plakkerige dus) ik kon hem niet overhevelen op een mooi plateau maar de "opdrachtgever" vond hem mooi, nu maar hopen dat hij ook lekker is met dat plaklaagje

cakes, enjoy making, enjoy eating!!