1 Laatst bewerkt door Alexandra13 (08-11-2010 11:17)

Onderwerp: hulp bij prinsessentaart

Ik heb de vraag gekregen om een prinsessen taart te maken. Nu heb ik geen wondermold en wil deze ook niet kopen. Bij de how to's zag ik dat je ook gebruik kan maken van een tulband. Of is het toch raadzamer om wel ene wonder mold te kopen?
Heeft iemand hier ervaringen mee en nog tips voor mij.

Wat ik graag zou willen weten is hoeveel mensen er dan van kunnen eten. (grote tulband)
Hoeveel biscuitbeslag moet ik hiervoor maken?

Alvast bedankt voor de reacties!

2

Re: hulp bij prinsessentaart

ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden!

ik heb een tulbandvorm thuis maar dit is rondom helemaal geribbeld dus het lijkt mij dat je erg veel bij moet snijden.
en heb ook gelezen dat je er dan beter 2 kan bakken (dus kleinere tulband bovenop) omdat de prinses anders erg brede heupen krijgt hahaha

N-Joy Cakes

3

NiQ schreef:

ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden!

ik heb een tulbandvorm thuis maar dit is rondom helemaal geribbeld dus het lijkt mij dat je erg veel bij moet snijden.
en heb ook gelezen dat je er dan beter 2 kan bakken (dus kleinere tulband bovenop) omdat de prinses anders erg brede heupen krijgt hahaha

Volgens de how to hoef je niet de snijden, maar smeer je goed af. Inderdaad staat er in de how to dat je er een klein tulbandje bovenop moet doen.

Maar wie oh wie weet voor hoeveel personen de taart is?....

4

Je kunt ook een grote blandaschaal gebruiken.
Ik heb de 18cm blanda gebruikt
Is die wel wat ronder maar ging ook goed.

5

Ik moet er ook een maken voor morgen en maak hem met een blanda voor de rok en een 22 cm eronder zodat de barbie er verder in zakt, anders ziet het ook zo raar uit  :s

Mocht ik meer aanvragen krijgen voor een barbie wil ik de mold wel aanschaffen maar vind hem zo ook prijzig

Lieve groetjes van Nicole

6

ik gebruik een Ikea blanda schaal met daaronder een klein rond biscuitje (om de rok wat hoger te doen lijken ;-)

7

ik heb laatst deze gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=119664

hiervoor had ik een tulbandvorm en een ronde/bolvorm van 17 cm gebruikt en op elkaar gestapeld, met een beetje bijsnijden en bijplakken ;) . ik vond de vorm zelf erg mooi geworden en ik denk dat er zeker een man of 14 van hebben kunnen eten, hij was nl ook erg hoog!!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

8 Laatst bewerkt door Valy (08-11-2010 21:44)

Ik gebruik tulbandvormen voor barbietaarten. Een grote en een kleine er bovenop. De ribbels snijd ik er af. Met name het kleine tulbandje moet flink bijgesneden worden, blijft eigenlijk weinig van over. Denk dat er zeker een man of 10 van kunnen eten, waarschijnlijk meer.

9

ik heb 1 tulbandvorm van 22 cm (dacht ik) maar waar hebben jullie die kleinere vandaan? ik heb al bij de xenos / blokker / div bakwinkels gekeken maar kan het nergens vinden

en tussen de bovenste en onderste vorm gaat daar een karton tussen omdat je toch gaat stapelen of blijf je biscuit gewoon goed staan?

N-Joy Cakes

10 Laatst bewerkt door Lilar (08-11-2010 14:35)

Ik heb ook geen vorm en ik heb gewoon twee ronde taarten op elkaar gezet en deze schuin gesneden. Perfecte hoogte voor een barbie.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GG7KTLCI-D.jpg

Deze staat op mijn lijstje voor de volgende keer: Silverwood Tiffin
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4368

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!