1

Onderwerp: Wat vinden jullie van botercreme mix van Easy Cake (EC)?

Ik gebruikte altijd botercreme van funcakes en daar had ik nooit problemen mee. Sinds kort heb ik twee zakken botercreme mix van Easy cake (EC) gekocht. Toen ik deze BC voor het eerst ging maken bleek dat er toch wat verschillen waren in de bereidingswijze.
Funcakes mix met water moet je buiten de koelkast laten staan en die van EC in de koelkast.
Ook moet je de BC van EC heel lang na mixen met de boter terwijl die van funcakes  al heel snel goed was.

Ik maak de BC meestal een dag van te voren klaar, dus ook zo met de BC van EC. Maar toen ik de mix de dag er na uit de koelkast haalde en hem op kamer temperatuur had laten komen en op de taart deed was deze korrelig van struktuur geworden. De smaak was wel nog gewoon.

Kortom, de BC is goed van structuur wanneer je hem direct gebruikt, maar niet (korrelig) meer wanneer je hem in de koelkast stopt.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met de EC botercreme.

2

Re: Wat vinden jullie van botercreme mix van Easy Cake (EC)?

niemand ?....

3

Nee sorry ik geb die mix nog nooit uitgeprobeerd... maar het klinkt niet echt goed.. :x  Geloof dat ik het nog maar even bij funcakes hou ;)

4

Tessa92 schreef:

Nee sorry ik geb die mix nog nooit uitgeprobeerd... maar het klinkt niet echt goed.. :x  Geloof dat ik het nog maar even bij funcakes hou ;)

Ja zou ik ook doen... ga deze ook weer kopen.

5

Ik heb toevallig vanmiddag voor het eerst botercrème met een mix gedaan, de mix van Easy Cake. Ik kan dus niet vergelijken.
Wel vind ik inderdaad dat hij heel korrelig is. Ik heb de poeder en de poedersuiker met water eerst met een garde gemengd.
Na de 45 minuten (was wel iets langer) in de koeling heb ik de mix door de roomboter gemengd met mijn handmixer.
Dacht dat dit het probleem was, dat ik het met een garde had moeten doen..Maar bij jou was hij dus ook korrelig. De smaak is verder ook wel gewoon goed..maar toch.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

Heb gehoord dat deze wat zoeter is maar ik gebruik zelf nooit de mix maak het zelf .

7

Liene schreef:

Ik heb toevallig vanmiddag voor het eerst botercrème met een mix gedaan, de mix van Easy Cake. Ik kan dus niet vergelijken.
Wel vind ik inderdaad dat hij heel korrelig is. Ik heb de poeder en de poedersuiker met water eerst met een garde gemengd.
Na de 45 minuten (was wel iets langer) in de koeling heb ik de mix door de roomboter gemengd met mijn handmixer.
Dacht dat dit het probleem was, dat ik het met een garde had moeten doen..Maar bij jou was hij dus ook korrelig. De smaak is verder ook wel gewoon goed..maar toch.

Dat korrelige gaat weg wanneer je langer door mixt. Op het moment dat ik hem in de koelkast zet en eruit haalt is de structuur veranderd.
Inmiddels heb ik een antwoord gekregen via de webwinkel waar ik de mix gekocht heb. Zij hebben gesproken met de fabrikant. Deze gaf aan dat dit een normaal verschijnsel is en komt dus voor bij het langer koelen van botercréme. Het vet en het vocht gaat zich dan iets scheiden, dit kan ook met het merk/ soort boter te maken hebben. Te verhelpen door de zak even goed door te kneden of de botercréme weer even goed te mixen. Omdat onze botercréme zachter er romiger is als de botercréme van funcakes zal het bij onze botercréme eerder opvallen. Echter kan dit geen kwaad.

Ik ben erg blij met het antwoord en zal de tips proberen. De smaak van de botercreme is erg lekker. Ietsjes zoeter dan die van funcakes.

8

Dus gewoon even de mix (in zak) goed door elkaar schudden moet voldoende zijn om het probleem te verhelpen?
Ik heb hier een zak in de kast staan maar nog niet gebruikt. Ben benieuwd.

Groetjes Eline

9

Alexandra13 schreef:

Dat korrelige gaat weg wanneer je langer door mixt.

Ik heb echt ik weet niet hoe lang gemixt..Maar weg ging het niet..
Misschien dat ik de roomboter apart niet lang genoeg heb gemixt? Op de zak staat ongeveer 8 minuten, maar dat heb ik niet gedaan..
Zou het beter worden als ik het nog mix wanneer ik het vanmiddag uit de koeling haal en ga gebruiken?

10

Liene schreef:
Alexandra13 schreef:

Dat korrelige gaat weg wanneer je langer door mixt.

Ik heb echt ik weet niet hoe lang gemixt..Maar weg ging het niet..
Misschien dat ik de roomboter apart niet lang genoeg heb gemixt? Op de zak staat ongeveer 8 minuten, maar dat heb ik niet gedaan..
Zou het beter worden als ik het nog mix wanneer ik het vanmiddag uit de koeling haal en ga gebruiken?

Ik ben bang van niet... heb dit ook de eerste keer gehad en alles weggooid  :) Maar wie weet... laat maar weten ben benieuwd.

ik heb ook van easy cakes nu.
Er staat niet eens een bereidingswijze op de verpakking!
Dus ik wist ook niet dat de mix in de koelkast moest opstijven.
Heb em dus buiten de koeling op laten stijven en de mix bleef heel dun.
heb er toch gewoon boter bij gedaan en toen was het gewoon goed.

stond er bij jullie we een bereidingswijze op de verpakking dan?

Ik zing mijn eigen wijsje!

12

Ja, ik heb even gekeken maar op de achterkant zit een sticker met daarop de bereidingswijze. Misschien zijn ze die vergeten erop te plakken?

Groetjes Eline

13

Bij mij stond er wel een bereidingswijze bij, maar duidelijk is anders.
Er stond niet op dat je ook nog 8 minuten na moet mixen wat achteraf blijkt toch wel essentieel blijkt.

14

ik gebruik deze mix nu ook en ik heb er geen schik mee. ik vind m veel te vochtig, moet echt nog poedersuiker bij om m iets steviger te maken. die van funcakes is veel steviger. ik maak de zak op maar zal m niet meer kopen. ik heb vandaag trouwens wel de boter alvast heel zacht laten worden, dit scheelde wel. de vorige keer had ik idd net alsof de creme geschift was, hoelang ik ook mixte.
succes
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

15

Gaat het dan niet om het schiften? Dat kun je verhelpen door tijdens het mixen stukken koude boter toe te voegen, dan wordt het weer een mooi geheel.

Het klinkt nl alsof de botercreme moeite heeft met de temp verschillen.

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

16

Ik gebruik de helft minder water dan op de verpakking staat en laat hem niet in de ijskast opstijven, mix wel 10 min in het begin zie je echt korrelig maar na 10 min heb ik heerlijke romige botercreme.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

17

Vinden jullie deze bc lekkerder dan die van funcakes?  of weinig verschil?

18

Claudia, ik wist niet dat dat kon. Bij mij is de bc na het mixen ook mooi cremig, maar het probleem zit hem bij mij in wanneer ik hem in de koelkast zet (meestal maak ik de bc 1 dag van te voren) en de volgende dag er weer uit haal, op kamer temp laat komen en op de taart doe. De structuur is dan korrelig.

Tessa: ik vind de BC van EC iets zoeter dan die van funcakes.. allebei lekker.

19

Nou dat probleem heb ik dus niet als ik hem uit de ijskast haal en na een uurtje roer ik hem nog even door en dan is die bij mij niet korrelig

Mvg Claudia

20

Claudia Mv 2 schreef:

Nou dat probleem heb ik dus niet als ik hem uit de ijskast haal en na een uurtje roer ik hem nog even door en dan is die bij mij niet korrelig

Ik stop de bc na bereiding altijd gelijk in spuitzakken en leg ze dan in de koelkast. Ik kan ze dus niet meer echt door roeren.
Dan maar de bc in een kom in de koelkast zetten en pas bij bereiding in de spuitzakken stoppen... wellicht helpt het.

21

Het hielp inderdaad niet om hem nog na te mixen, maar goed de smaak was heerlijk!
Heb hem toch maar gebruik. Volgende keer eens de tip van Claudia proberen, anders ga ik die van Funcakes eens proberen.

22

Ik vind zelf de botercreme van EC heerlijk. Beetje custard smaakje ofzo, lijkt er doorheen te zitten. Ik ken die van FC niet, maar mensen hebben al een paar keer gevraagd of er room in mijn taart zat, terwijl het botercreme was. Mijn ervaring is, dat zodra de de BC op temperatuur laat komen buiten de koelkast, het korrelige weg is. Maar inderdaad als je begint met mixen lijkt het wel roerei.

23

ah ben dus niet de enige met dit probleem. Het was mijn eerste thuis gemaakte taartje en ik snapte er niks van... Zo korrelig als wat.. Ben wel blij dat ik het dus niet verkeerd heb gedaan haha. Smaak was nog wel erg lekker. Ook maar eens die van FC proberen dan.

24

Ik zit me te bedenken dat je met deze BC ook geen toef op de cupcakes kan spuiten. Deze zet je na het opspuiten vaak nog even in de koelkast... en dan wordt die dus hele maal korrelig  :s

25

Huh waarom in de ijskast? Ik zou het niet doen want dan drogen je cupcakes zo snel uit vindt ik.

Mvg Claudia