1

Onderwerp: Slagroommousse met vruchtjes

hallo,

Wie heeft er wel eens de slagroommouse met fruit gemaakt?
Ik wil deze deze morgen gaan maken voor in mijn taart, maar ben niet zeker van het fruit.
Als tip bij het recept staat dat je het fruit vooraf even aan de kook moet brengen ivm het behouden van de smaak van zuiveleiwitten.
Heeft iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat?
Schil je het fruit gewoon en kook je het eerst apart om vervolgens het suiker toe te voegen, of zit het zuiker er al bij in als je het gaat koken?

bvd

2

Re: Slagroommousse met vruchtjes

ik ben ook benieuwd naar de reacties (misschien moet je je titel even aanpassen ;) slagroom met slagroom)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

hahaha, wat slim van me he!
kan hem helaas niet zelf aanpassen, maar ik bedoel natuurlijk slagroommousse met vruchtjes :)

4

Klint goed dus ik lees gewoon even mee

N-Joy Cakes

5

heb net fruit gehaald, dus ben benieuwd :)

6

zou iemand ons duidelijkheid kunnen verschaffen, ajb???? ;)

ik heb geen idee, maar ik heb je titel gefixt. Volgende keer kun je dat aan ons vragen, via het knopje 'melden' rechts onderin je bericht :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

thanx voor het bijwerken!

Ik heb uiteindelijk zelf wat geprobeerd  :)
Heb het fruit dat ik wilde gebruiken geschild en in een pan water gedaan ( mango in stukjes, de rest in z`n geheel) Dit vervolgens aan de kook gebracht en toen het eenmaal kookte het fruit in een vergiet gedaan zodat al het water er uit liep.
Vervolgens gepureerd en suiker erbij gedaan. ( 50gram anders werd het veel te zoet) Dat samen nog even kort op het vuur gezet( niet koken!) en daarna de gelatine erdoor heen geschept. mengsel laten afkoelen en vervolgens de yoghurt en slagroom toegevoegd. 3 uur in de koelkast en jummie wat was het lekker!!!

Heb trouwens Mango, Ananas en Kiwi gebruikt

9

jenno schreef:

thanx voor het bijwerken!

Ik heb uiteindelijk zelf wat geprobeerd  :)
Heb het fruit dat ik wilde gebruiken geschild en in een pan water gedaan ( mango in stukjes, de rest in z`n geheel) Dit vervolgens aan de kook gebracht en toen het eenmaal kookte het fruit in een vergiet gedaan zodat al het water er uit liep.
Vervolgens gepureerd en suiker erbij gedaan. ( 50gram anders werd het veel te zoet) Dat samen nog even kort op het vuur gezet( niet koken!) en daarna de gelatine erdoor heen geschept. mengsel laten afkoelen en vervolgens de yoghurt en slagroom toegevoegd. 3 uur in de koelkast en jummie wat was het lekker!!!

Heb trouwens Mango, Ananas en Kiwi gebruikt

:thumb:
Hoeveel van alles (ongeveer) heb je gebruikt?

10

uhhh,

300gram fruit ( was 1/2 mango, 2 kiwi en 2 schijven ananas)
50 gram witte basterdsuiker
5 blaadjes gelatine
100 ml yoghurt
125ml slagroom

Vandaag is hij aangesneden en iedereen was enthousiast. Door de zurige smaak van de vulling was de combi met de zoete fondant erg fijn! Vond overigens wel dat de vulling meer mocht wezen. Volgende keer zou ik de bovengenoemde hoeveelheden voor 1 laag doen ipv van 2 lagen. ( doorsnede 26)

11 Laatst bewerkt door Carien (07-11-2010 22:28)

jenno schreef:

uhhh,

300gram fruit ( was 1/2 mango, 2 kiwi en 2 schijven ananas)
50 gram witte basterdsuiker
5 blaadjes gelatine
100 ml yoghurt
125ml slagroom

Vandaag is hij aangesneden en iedereen was enthousiast. Door de zurige smaak van de vulling was de combi met de zoete fondant erg fijn! Vond overigens wel dat de vulling meer mocht wezen. Volgende keer zou ik de bovengenoemde hoeveelheden voor 1 laag doen ipv van 2 lagen. ( doorsnede 26)

dank je, ga het zeker eens uitproberen! :9
(ik neem aan geklopte slagroom?)