1

Onderwerp: [FEEDBACK] Kerstkoekjes....

ik wil graag voor kerst zelf koekjes maken dus ben begonnen met oefenen. Ik heb als inspiratie de koekjes van Peggy Porschen gebruikt. Tsjonge jonge...wat een monnikenwerk is dat zeg  :s!

Ik krijg nu de ondergrond redelijk strak maar de lijntjes er op is een ander verhaal.  Alle tips om het beter te krijgen zijn heel erg welkom  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DH7WJQZC.jpg

Bedankt voor het kijken  :)

2

Re: [FEEDBACK] Kerstkoekjes....

ik vind ze erg leuk!!

3

Ik vind de koekjes erg leuk geworden !
Voor de lijntje kan ik je de tip meegeven om niet met een te grote spuitzak te "schrijven" maar liever met een klein (gevouwen) cornetje.
En niet met de tip op je ondergrond schrijven alsof je met een pen schrijft.
Begin een lijntje op de bodem en spuit er dan een stukje uit terwijl je de punt iets omhoog brengt (er hangt dan een lijntje tussen je tip en het koekje zeg maar) Zo krijg je strakkere lijnen en bibber je niet. (Bij elke rechte hoek tip je het koekje even aan en start je het volgende lijntje)

Goeiedag...dat is lastig om op te schrijven, ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik wil zeggen.

Groetjes Nicole

4 Laatst bewerkt door nnicole1234 (06-11-2010 22:45)

Oeps 2x maakt het niet duidelijker  :o

5

Leuke koekjes!
Wat betreft de tips:
In dit filmpje van Cakincrazy wordt het voorgedaan met letters: ik vind de tip om de punt te 'begeleiden'wel wat hebben :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

nnicole1234 schreef:

Voor de lijntje kan ik je de tip meegeven om niet met een te grote spuitzak te "schrijven" maar liever met een klein (gevouwen) cornetje.
En niet met de tip op je ondergrond schrijven alsof je met een pen schrijft.
Begin een lijntje op de bodem en spuit er dan een stukje uit terwijl je de punt iets omhoog brengt (er hangt dan een lijntje tussen je tip en het koekje zeg maar) Zo krijg je strakkere lijnen en bibber je niet. (Bij elke rechte hoek tip je het koekje even aan en start je het volgende lijntje)

Crystal Clear hoor, begrijp precies wat je bedoelt  :Y .
Maar als je dan een cornetje maakt gebruik je dan geen spuitmondje?
En wat ik ook lastig vindt is om een mooie ronde boog te maken. Maar dat kan ook aan de dikte van mijn icing liggen. Ik ga dat cornetje eens proberen. Bedankt voor de tip  :thumb:

7

Adrienne schreef:

Leuke koekjes!
Wat betreft de tips:
In dit filmpje van Cakincrazy wordt het voorgedaan met letters: ik vind de tip om de punt te 'begeleiden'wel wat hebben :Y

Oe dat is is een leuk filmpje. En daar staat ook in wat nnicole1234 bedoelde. Die techniek om je punt te begeleiden ga ik ook proberen. Jullie horen (of zien  ;) ) nog wel of het gelukt is.

Vind ze juist heel mooi geworden!

9 Laatst bewerkt door Jel (07-11-2010 10:37)

Ze zijn mooi! Ik vind het ontwerp zo in zwart wit heel origineel.
Gaatje erin en ze kunnen zo in de kerstboom!!  :Y

Lijntjes en vooral bochtjes worden inderdaad meer 'vloeiend' wanneer je je spuitmond wat van je koekje af houdt tijdens het spuiten.
Ook iets minder stevige icing wil wel eens helpen.

Verder is het (klinkt heel afgezaagd) toch ook een kwestie van durven en veel doen...

Groetjes Marielle.
www.dekoekenbakkers.com

10 Laatst bewerkt door djehr (07-11-2010 11:17)

Jel schreef:

Ook iets minder stevige icing wil wel eens helpen.

Verder is het (klinkt heel afgezaagd) toch ook een kwestie van durven en veel doen...

Dat idee had ik ook al dat mijn icing iets te dik was  :think: . Dat is best lastig om het goed te krijgen. Ik meet nu met een spuitje de ml water af. Volgende keer zal ik een ml meer doen. Kijken of dat wat uitmaakt. En inderdaad het is een kwestie van veel doen denk ik  :Y .

Ik heb ook gemerkt dat het wel scheelt als je van tevoren je te spuiten ontwerp eerst uittekent.

11

Heb me nog niet aan koekjes gewaagd dus kan je geen tips geven, maar gelukkig heb je die hierboven al gekregen. Wilde je even laten weten dat ik je koekjes toch gewoon al heel erg leuk vind! En ik begrijp dat ze alleen nóg mooier kunnen worden na alle tips...

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

12

Nou dames, super bedankt voor de tips  :thumb: . Heb jullie tips uitgeprobeerd (icing iets dunner, spuiten met een gevouwen cornetje en cornetje begeleiden met je vinger) en het gaat al een stuk beter  :Y . Moet nog wel veel oefenen, hoor. Maar het gaat de goede kant op.   :)
Kijk maar  ;) :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RMFGVEXA.jpg

Ja, ze zijn inderdaad een stuk mooier. Icing is toch erg leuk om te doen of het nu een cc bedekken is, stencilen of versieren met lijntjes of bloementjes.  :Y
Weet een van jullie toevallig een how to om een cornetje te vouwen?
Een makkelijke, ik heb wel eens een snelle gezien zonder inzoomen en ja, da's niet genoeg om te snappen voor mij :s
Mooie uitstekers trouwen, je krijgt spontaan zin om vast de kerstboom te halen.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

14

Mooi!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

15

Wat leuk om ook deze even te showen! Dat ziet er top uit! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

16

zoethoudertje schreef:

Weet een van jullie toevallig een how to om een cornetje te vouwen?
Een makkelijke, ik heb wel eens een snelle gezien zonder inzoomen en ja, da's niet genoeg om te snappen voor mij :s
Mooie uitstekers trouwen, je krijgt spontaan zin om vast de kerstboom te halen.

Icing is inderdaad erg leuk, aar ook moeilijk vind ik. Dat cornetje vouwen heb ik uit het boek van Peggy Porschen. Maar eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet precies hoe ik het gedaan heb  :lol: . Ben er wel mee aan het tobben geweest  :s .

Het boompje komt volgens mij uit de set van de Aldi (heb ik via het forum gekocht) en de andere uitsteker komt bij Daisy's Cake Bakery in Vlaardingen vandaan.