Onderwerp: fondant sneller drogen
Hoi,
ik had voor vandaag een mannetje gemaakt voor op een taart, maar nou is ie kapot gegaan.
Ik heb een nieuwe gemaakt, maar is er een manier om die supersnel te laten drogen?
Vivke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » fondant sneller drogen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
ik had voor vandaag een mannetje gemaakt voor op een taart, maar nou is ie kapot gegaan.
Ik heb een nieuwe gemaakt, maar is er een manier om die supersnel te laten drogen?
tylose erin
dat zit erin, maar het moet hard genoeg zijn om op de taart te kunnen
In de oven.De oven op 50 gr. zetten en de deur op een kiertje.
Ik heb alleen geen idee hoe lang het eigenlijk duurt.Maar iig sneller dan drogen n de open lucht.Zo heb ik al mijn vlindertjes gedroogd.
Waar is hij gebroken dan?
Het wil wel eens zin hebben om in de beentjes en in het lijfje en armpjes wat stokjes of spaghetti te steken.
was niet te maken, dochter was met het knijn aan het spelen, laat die op tafel, lopen, pats, de grond op
ik heb hem ff in d eoven gezet, en dan de koelskast in, hij is vrij hard nu
Ik bedoel ook niet als herstelwerkzaamheden, maar meer als iets voor een volgende keer.
In de koelkast zou ik niet doen trouwens, daar droogt hij echt niet van en gaat waarschijnlijk wat zweten als je hem eruit haalt.
Neeeeeeeee,niet in de koelkast doen.Door het vocht wordt het weer zacht.
wij hebben een amerikaanse koelskast een no-frost
wij hebben een amerikaanse koelskast een no-frost
Huuuhh????
Maar die koelt toch.+- 7*.
No frost betekend toch letterlijk vertaald NIET VRIEZEN.
Of zeg ik nu wéééé'r iets stoms????????
In de oven.De oven op 50 gr. zetten en de deur op een kiertje.
Ik heb alleen geen idee hoe lang het eigenlijk duurt.Maar iig sneller dan drogen n de open lucht.Zo heb ik al mijn vlindertjes gedroogd.
Heu??? Fondant in de oven? Dan smelt het toch?
Vivke schreef:wij hebben een amerikaanse koelskast een no-frost
Huuuhh????
Maar die koelt toch.+- 7*.No frost betekend toch letterlijk vertaald NIET VRIEZEN.
Of zeg ik nu wéééé'r iets stoms????????
eigenlijk bedoelt dat geen ijsvorming, dus ook geen vocht;)
maar om het verhaal kort te maken, hij was hard genoeg
Gelukkig dat het toch nog goed is gekomen.
Door de kou in de koelkast en de warmte van je huis etc zal hij toch gaan zweten...
Weet niet of dat gevolgen heeft voor de hardheid.. geen ervaringen met poppetjes
ik heb de overgang zachtjes laten doen, koelkast, frisse kelder en dan in de keuken, en is mooi hard geworden en gebleven
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » fondant sneller drogen