1

Onderwerp: vuurvaste handen?

Ben ik nou zo onhandig (over het algemeen niet ;)), of doe ik iets doms? Ik heb 2 siliconen pannenlappen en die voldoen altijd prima, maar nu..... :s
Omdat de biscuit direct uit de oven omgekeerd moet worden en het blik dan nog gloeiend is, laat ik de boel uit m'n handen vallen (wel op het rooster gelukkig :) ), maar nu heb ik vanzelf een topsyturvy-laag en dat was nou net niet de bedoeling :nooo .

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: vuurvaste handen?

het is natuurlijk wel een supersnelle manier zo  :lol:  :lol:

ik heb het (gelukkig) nog nooit geprobeerd zo, maar het lijkt me toch wel vervelend

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

ik geef zelf de voorkeur aan ovenwanten. Van siliconen heb je ook een soort van miniwantjes die zeg maar alleen om je vingers gaan. Pannenlappen geven bij mij nl garantie op ongelukjes  :+

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik heb gewone pannenlappen van de Blokker met aan de onderkant zo'n teflon laagje. Bij mij voldoen die prima. Met ovenwanten word ik juist erg onhandig.  :+
Nou zet ik een blik altijd uit de oven even op het fornuis en pak het dan nog weer op om het boven het aanrecht op het rooster te storten.

~ Never waste a good crisis... ~

Het maakt bij mij niks uit wat ik gebruik blijf het te warm vinden  :rolleyes:

Ik wacht altijd 5 minuten voordat ik het baksel uit de vorm haalt. Ik heb ook het idee dat ie dan makkelijker uit de vorm komt, en niet meer zo heet.

If live gives you lemons, make lemonade!

ik gebruik ook overwanten. Ik zet het taartrooster omgekeerd op het kapsel in de bakvorm, pak dan de barvorm en het rooster aan weerszijden vast en keer het om, hatsiekidee!! heel makkelijk :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

ik gebruik ook overwanten. Ik zet het taartrooster omgekeerd op het kapsel in de bakvorm, pak dan de barvorm en het rooster aan weerszijden vast en keer het om, hatsiekidee!! heel makkelijk :Y

Zo doe ik het ook. Heb je ook geen scheef geplet kapsel  :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

tipsytaartje schreef:

Zo doe ik het ook , maar dan met pannenlappen :)

~ Never waste a good crisis... ~