1

Onderwerp: garneerring

Van die ijzeren garneerringen lijken mij heel handig. Maar nadeel vind ik dat ze erg duur zijn. En als je bv voor 30 personen een bavarois wilt maken door die in een ring te gieten, heb je er 30 nodig (of als je er 6 hebt moet je 5 keer bavarois maken en vriezen - hoe doen ze dat in restaurants? hebben die echt een berg garneerringen liggen?). Nu heeft squires kitchen zo van die rondjes om cakejes in te bakken, per set van 16 of 30 geloof ik. Maar vind ik ook nogal duur. Daar kan je dan mee bakken en garneren (denk ik). Maar nu was ik aan het denken om gewoon ergens een stalen buis te kopen en die in stukken te laten snijden. Ik heb eens gekeken bij de gamma en het enige dat ze hadden was een ijzeren buis om een brievenbus op de zetten, die ook heel duur was. Ofwel plastieken afvoerbuizen (zou wel gaan om te garneren maar dan weer niet om te bakken). Iemand een iedeetje, of toch maar die dingen van squires kopen?

2

Re: garneerring

In restaurants (en bakkerijen trouwens ook) hebben ze vaak een hele serie garneerringen. De bakkerij waar ik stage loop heeft twee palen van minstens 1,5 meter hoog vol met zulke ringen staan. Zowieso is het voor bedrijfen niet efficient om meerdere keren kleine porties te maken. Maargoed, voor hobbyisten zoals wij is dat natuurlijk anders! ;)

3

Ik zou het ook efficienter vinden om er meer ineens te kunnen maken? Iemand nog een ideetje? Ik denk niet dat een bakker mij graag zijn ringen leent in deze periode. :)

4

misschien lege conserve blikjes die een gladde wand hebben, bijv. van limonade siroop, je moet ze dan wel zelf op maat snijden, als je erin wilt bakken zou ik het eerst testen. Bakken in een blikje gaat goed, maar ik weet niet of dat bij alle soorten blik gaat. O,ja en heel veel limonade drinken :)

5

suz@nne schreef:

misschien lege conserve blikjes die een gladde wand hebben, bijv. van limonade siroop, je moet ze dan wel zelf op maat snijden, als je erin wilt bakken zou ik het eerst testen. Bakken in een blikje gaat goed, maar ik weet niet of dat bij alle soorten blik gaat. O,ja en heel veel limonade drinken :)

Das inderdaad ook een goed idee voor uitstekers! Ronde of hartvormige... wat je er ook maar van kunt buigen! :)

6

Ik zou gewoon plastic buizen nemen voor bavarois. Als je wilt bakken kan je ook met die ronde uitstekers rondjes uitsteken. Dat hebben wij gedaan toen we 2-persoons

Mijn website: Presentaart

Via Martkplaats kun je voor €2,50,- per stuk 7CM roestvrijstalen serveerringen kopen, en evt. ook een uitdrukker voor serveerringen 7CM voor €3,- per stuk.

[edit T, link verwijderd]

Groetjes!

en heb je je geregistreerd om in een 2 jaar oud topic te vertellen dat ze op marktplaats ook garneerringen hebben??  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

en heb je je geregistreerd om in een 2 jaar oud topic te vertellen dat ze op marktplaats ook garneerringen hebben??  :think:

haha!! :lol:

Ik zing mijn eigen wijsje!

10

Hahahah, ik dacht al ... dit is geen ouwe koe maar een dooie koe.

ehhhh.. hebben we hier geen slotjes? ;)

~ Never waste a good crisis... ~