1

Onderwerp: is dit van de suiker?

ik heb gisteren hazelnootcremé gemaakt. Daar heb ik de taart mee afgesmeerd. Vanmorgen wilde ik de taart er verder mee versieren en nu kreeg ik dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVDQ7YIN.jpg

is dit van de suikerbakkerspoeder?
of weet iemand hoe dit komt? Ik heb de cremé weer even opgeklopt met de mixer voor gebruik omdat ie nogal hard geworden was in de koelkast.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

2

Re: is dit van de suiker?

Waar heb je de hazelnootcreme van gemaakt?

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

ik heb hem gemaakt van roomboter, suikerpakkerspoeder ( 2x gezeefd), hazelnootkoffie en vanillesuiker

het is denk ik gaan schiften ofzo, was je hazelnootkoffie afgekoeld? en van wat is die rand gemaakt? Zou het niet daarvan kunnen zijn?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik heb dit ook weleens gehad met mokkacreme en dat kwam door de koffie die ik erdoor had gedaan. Tis een kwestie van heel goed mengen en niet teveel vocht gebruiken.

6

tipsytaartje schreef:

het is denk ik gaan schiften ofzo, was je hazelnootkoffie afgekoeld? en van wat is die rand gemaakt? Zou het niet daarvan kunnen zijn?

ja de koffie was goed afgekoeld. Had die al ruim van te voren gemaakt. Gisteren was er ook niets aan de hand. Maar ik had de hazelnootcremé vannacht in de koelkast gezet en nu ws ie zo hard dat ik dacht, ik gooi hem nog even onder de mixer.
Misschien had ik dat niet moeten doen. ( ik heb die rand dus ook van de cremé gemaakt)

7

Je hebt toch van die poederkoffie met een smaakje van Nescafe? Dit kun je nog een beetje fijner malen en dan door de botercreme mix doen.

groeten Annemieke
Cake It

8

Cake it schreef:

Je hebt toch van die poederkoffie met een smaakje van Nescafe? Dit kun je nog een beetje fijner malen en dan door de botercreme mix doen.

die heb ik gebruikt, maar ik had dat met een beetje heet water vermengd, zodat het oplost. daarna een paar uur af laten koelen en toen erbij gedaan.

9

Doordat je hem in de koelkast hebt bewaard is je boter 'hard' geworden en je vocht niet, dan scheidt dat en dat is ook wel 'schiften'. Oplossing: lang mixen of even de kom in warm water zetten en mixen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Marianne schreef:

Doordat je hem in de koelkast hebt bewaard is je boter 'hard' geworden en je vocht niet, dan scheidt dat en dat is ook wel 'schiften'. Oplossing: lang mixen of even de kom in warm water zetten en mixen.

als ik het goed begrijp moet ik dat dus doen als ik hem weer opklop om hem verder te gebruiken, zodat de temperatuur weer hetzelfde is van de producten? ( klinkt onduidelijk wat ik nu vraag, hoop dat je me snapt)

11

het ziet er inderdaad uit dat het is gaan schiften,
de volgende keer gewoon de kom waar je botercreme inzit even een minuut of 4 a 5 in heet water zetten zodat de creme wat gaat smelten en hem dan opnieuw opkloppen dan is je botercreme gewoon weer goed, als het goed is!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

12

ok, dat ga ik de volgende keer zeker doen.
dames, voor de zoveelste keer mijn hartelijke dank  :Y
jullie zijn geweldig :thumb:

13

margreth schreef:

de volgende keer gewoon de kom waar je botercreme inzit even een minuut of 4 a 5 in heet water zetten zodat de creme wat gaat smelten en hem dan opnieuw opkloppen dan is je botercreme gewoon weer goed, als het goed is!

Dat zeg ik :P Maar dan anders :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Marianne schreef:
margreth schreef:

Dat zeg ik :P Maar dan anders :+

had ik niet gezien sorry :P

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)