1

Onderwerp: cupcake probleem help

ik krijg mijn cupcakes niet mooi heb het 7up recept , nigella recept geprobeert, gewoon cakemix, soeziemix,patidessemix
ze zakken in
papiertjes laten los
en als ik ze dan bekleed ziet het er zo slordig uit

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTS8QROE.jpg

wat is jullie gouden tip

2

Re: cupcake probleem help

Aangezien je al die verschillende recepten hebt geprobeerd; misschien tijd om andere merken papiertjes te proberen?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

En op z´n kop op een plank af laten koelen, dan wordt de bovenkant mooi plat.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

ik kreeg wel de tip om de plakjes van fondant te maken, dat hard wat meer uit en dus blijven ze mooi recht. en als je de cakejes dan plat afsnijdt, dan kun je het daar mooi opleggen.

Groetjes, Dorothea.

Kan het zijn dat dit papiertjes van de HEMA zijn?

Zo ja; beslist andere nemen!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

6

heb de papiertjes van dr oetker al geprobeerd drama, deze zijn van culpit, en hema heb ik ook maar die zijn ook niet mooi,
ik ga het van die plank proberen goeie tip bedankt
nu nog een recept wat lekker en mooi bakt
ik heb zelf ook het idee dat het aan mijn oven ligt, maar ja biscuits zijn altijd super

7

Mijn ervaring is dat de papiertjes pas loslaten na het bewaren, wat ik tot op heden altijd in een soort grote tupperware bak deed.

Aan jouw cc's te zien hebben ze een hele bolle bovenkant. Misschien dat wijdere papiertjes die je minder vol doet nog een tip is?
Ik weet ook niet welke cc'vorm je hebt? Zelf heb ik er een van de Xenos en een van Wilton. In dezelfde papiertjes worden die in de Wilton veel mooier. Die "kuiltjes" zijn wat breder, waardoor de cc's niet of nauwelijks boven het papiertje uitkomen. Dan nog even de plank (of een bakplaatje) erop en het ziet er keurig uit.

~ Never waste a good crisis... ~

8

Ik bak in metalen vormen, 1 van de Ikea en 1 van de Hema, beide erg goed met de Xenos papiertjes. Die laten bij mij nooit los.
De Oetkers vind ik ook super, die doe ik gewoon in de vorm, passen niet goed in 1 van beide, maar gaat ook altijd goed.
Ik bak meestal de ccs van het smalle pak boerencake ( niet het brede daar hoeven geloof ik ook geen eieren in, smaakt minder) en weeg ze echt af, 30 gram mix per papiertje, het komt net tot een mooie laag marsepein/fondant op het papierrandje, nooit hobbel omdat ik met een plastic babylepeltje even "stamp"in het midden van de cc en dan de boven kant glad strijk ( veeg de "punt" beslag aan het papiertje).
Succes!
Oh en van Marlies de zeer goede tip gekregen om  http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=591 te kopen, dan heb je altijd een rondje dat past!

Groetjes Sas