1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (05-11-2010 20:41)

Onderwerp: Klein taartje met stencil

Het nog is nog maar mijn vijfde taartje maar ik wilde graag de stencil gebruiken en dankzij Tirza ben ik een eind gekomen.

Hiervoor heb ik alleen met marsepein gewerkt en dat vind ik, behalve het kneden wat waardeloos is, iets makkelijker. Gewoon meer oefenen.
Vraagje, bij fondant durf ik niet te lang te kneden, dan heb ik het idee dat het zo droog wordt. Hoe doen jullie dat? Of wat crisco erdoor?

Ik vond het stencilen erg leuk om te doen en kan het je aanraden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDZWJQAE-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWZAC8V8-D.jpg

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Klein taartje met stencil

Mooi hoor! :thumb:

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

3

Knap gemaakt  :thumb:

4

Wat gaaf!!! En echt heel goed voor je 5e taartje, wow!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

5 Laatst bewerkt door Hertje (06-11-2010 11:21)

Da's een heel fraai taartje! :thumb:
Idd een heel klein beetje Crisco of een drupje glycerine erdoor als je fondant te droog wordt.
Succes met taartje zes!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

6

WOW, super. Leuk gedaan. Ik vind het ook zo mooi dat alles 1 kleur is.

7

Heel erg mooi :Y Vooral omdat alles 1 kleur is.
Hoe werkt dat met een stencil?Ik zag hem niet in de webshop.

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

8

Zo dat geeft inderdaad een mooi effect zeg. Heel leuk en lekkere frisse kleur ook!

9 Laatst bewerkt door zoethoudertje (06-11-2010 18:34)

Bedankt voor de reacties.

Hertje: bedankt voor de tip, ga ik volgende x uitproberen. :thumb:

Sasba: Dat alles in 1 kleur is, is een tip die ik gekregen heb van Tirza. Dan zie je foutjes minder  :D  :D , maar ik hou ook van: less is more.
De stencil heb ik bij Bien gekocht, maar Ellenscreatives heeft er ook een heleboel.

Eigenlijk zie je maar weinig stenciltaartjes terwijl je zulke mooie stencils hebt.  :Y   Beetje aan de dure kant.... dat wel.  :s

10

welke maat is de stencil ik vind het patroon erg mooi!

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

sasba schreef:

welke maat is de stencil ik vind het patroon erg mooi!

Het is deze:
ellenscreativecakes.nl/shop/icing/stencils/1638-designer-stencil-princess-lace.html
Bien heeft de stencils ook, maar Ellen heeft er meer.

Hoewel het taartje best hoog is, moest ik toch wat van het stencil afknippen. Maar dat doet de meneer in dit filmpje ook:

http://www.designerstencils.com/Videos/ … rial3.html

:)

12

hij is ontzettend gaaf geworden!!!  :thumb: Vond je het goe te doen?
hoe groot is dit taartje?
Ik ben gevraagd om een bruidstaart te maken met de princes lace, maar heb hem nog even onder voorbehoud staan en dat heb ik ook eerlijk gezegd tegen het bruidspaar, omdat ik niet weet of de princes lace-lijn wel of niet geschikt is voor ronde taarten. Moet t nog even gaan uitproberen...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Erg mooi zeg!

14 Laatst bewerkt door zoethoudertje (07-11-2010 02:34)

tipsytaartje schreef:

hij is ontzettend gaaf geworden!!!  :thumb: Vond je het goe te doen?
hoe groot is dit taartje?
Ik ben gevraagd om een bruidstaart te maken met de princes lace, maar heb hem nog even onder voorbehoud staan en dat heb ik ook eerlijk gezegd tegen het bruidspaar, omdat ik niet weet of de princes lace-lijn wel of niet geschikt is voor ronde taarten. Moet t nog even gaan uitproberen...

Bedankt. :)  Het is een 15 cm. taartje, klein dus, maar ik vond het wel te doen en ik mag denk ik nog een x oefenen want ik heb er een kleine eerste opdracht aan overgehouden aan iemand in de familie.  :) .
Ik denk dat de taart wel 10 cm. hoog moet zijn om echt tot zijn recht te komen. Ik moest de onderkant afknippen. De onderste stippen zie je niet meer door de parels, de bovenkant is ook niet volledig volgens patroon, die is hoger.
Voor mij als beginner is hoe hoger hoe moeilijker om de taart strak bekleed te krijgen, maar persoonlijk vind ik een hoge taart wel mooier. Alleen bij het snijden krijg je dan zo'n miniplakjeen dat vult wel de maag maar niet het gevoel dat je lekker een groot stuk taart wilt hebben.  :lol:  :lol:
Ik hoop dus op de korte termijn weer te stencillen, het is leuk en mooi en ik zie het erg weinig op dit forum terwijl er zo veel mooie stencils zijn.  Enne, het bespaard denk ik best een hoop tijd als je het onder de knie hebt. (produceren van een taart kost echt veeeeel tijd)