1

Onderwerp: hoelang biscuit nog goed?

Mijn planning is hier een beetje in de war gegaan dus nu vraag ik me af hoelang m'n biscuit nog goed/eetbaar is...
Ik heb m'n biscuit gistermiddag gebakken, ben door allerlei tussendoor dingen vergeten hem in te vriezen en heb de biscuit morgenmiddag pas nodig, maandag word de taart dan gegeten, kan dit of is m'n biscuit dan al te oud?
Ik doe dit normaal nooit zo, meestal is het bakken en dan gelijk invriezen en later gebruiken of gelijk doorgaan met vullen en bekleden etc.....

2

Re: hoelang biscuit nog goed?

ik lees even mee, ik vries het ook van te voren in of bak het de avond ervoor. maar kan zomaar gebeuren dat het wat anders loopt dus ben benieuwd.....het lijkt mij zelf dat het biscuit dan te oud is.

N-Joy Cakes

3

ik had de biscuit na afkoeling wel in een dichtgebonden zak weggezet.

4

Goed luchtdicht inpakken en op een donkere plek wegzetten (en dan niet nabij een warmtebron ;) ), dan kun je het kapsel soms tot wel een week goed houden.

5

Ik zou hem echt niet een week bewaren. :nooo

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

iw nee ik ook niet....

maar om je vraag te beantwoorden... ik denk dat het wel kan, je hebt je kapsel goed verpakt, vandaag invriezen, morgen eruit halen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik zou niet weten waarom dat niet kan :s , heb dit zelfs als tip meegekregen. En met een week bedoel ik vijf werkdagen (denk altijd in werkdagen gek genoeg :) ) Het doet absoluut geen afbreuk aan noch smaak noch structuur. Hebben jullie het weleens geprobeerd?

nee heb het nog nooit geprobeerd. Weet dat het met cake wel kan, peggy porschen houdt geloof ik een 7dagen-planning aan, dag 1 bakken, dag 2 vullen en afsmeren, dag 3 marsepein erover, dag 4 fondant erover en dan nog 3 dagen voor de decoratie. Maar een kapsel... kan t me moeilijk voorstellen... misschien toch maar ns uitproberen.... :think:

groetjes Tirza     

9

Het is echt het proberen waard, er ging een wereld voor me open met een overvolle diepvries :) Alleen het kapsel goed laten afkoelen en, misschien heel overdreven van mij, maar dan pak ik het in in aluminiumfolie en nog eens in plastic zodat er helemaal geen lucht bij kan :)

10

ik denk dat het ook wel kan zonder in te vriezen.
laatst had ik een taart gemaakt voor een  kennis.
donderdag het kapsel gebakken, vrijdag gevuld en versierd.
zaterdag cadeau gegeven.
deze mensen hebben de taart tot en met woensdag gegeten en toen was hij zelfs nog lekker zeiden ze mij.

ook heb ik een boek van Lindy Smit staan.blz. 5 van cakes to inspire and desire.
zij houdt ook aan: je hebt 1 week om te decoreren en dan nog 1 week om de taart op te eten.

11

maar dat zijn geen biscuitjes he ;)
maar wat zou dat een rust geven toch??

groetjes Tirza     

12

Ik heb het een keer geprobeerd met een blanda bolletje.
Gebakken, laten afkoelen en dan in plastic zak verpakt, gewoon op de aanrecht. Was na 4 dagen nog hartstikke goed van smaak én structuur.
Lekker zacht en niet uitgedroogd of zo.
Ik heb het geprobeerd omdat ik een paar taarten had gemaakt voor mijn broertje waar ze van bléven eten: omdat hij nog veeeeel te lekker was om weg te gooien!! Toen dacht ik dus, dat moet ik zelf eeeeerst zien/proeven, voor dat ik dat geloof!

Als ik een taart maak voor iemand anders probeer ik het zo vers mogelijk te houden: mijn ervaring is nl. dat de taart niet weggegooid wordt, maar opgaat tot de laatste kruimel.  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

13

Sonj@ schreef:

Als ik een taart maak voor iemand anders probeer ik het zo vers mogelijk te houden: mijn ervaring is nl. dat de taart niet weggegooid wordt, maar opgaat tot de laatste kruimel.  ;)

hier ook, krijg regelmatig nog smsjes of mailtjes dat ze nog wat tarat over hadden en er nog 4 dagen van hebben gegeten... Wel zeg ik erbij, ik garandeer een versheid en kwaliteit tot 2 dagen, en daarna is het op eigen risico :)

groetjes Tirza