1

Onderwerp: Cake balletjes

Helaas was mij oven stuk gegaan waardoor de cake aan de ene zijde wel hoog was en de andere zijde niet.

Mijn oplossing ik ga er cake balletjes/ cake pops van maken.

Eerste poging,
cake fijn maken en viervruchtenjam erdoor, smaakt totaal niet lekker.

Tweede poging,
cake weer fijn maken en vanille botercreme(1:1) erdoor, smaakte iets beter.

Kan het zijn dat hte door de cake komt?(gebruik boerencake van koopmans).

Ik wou ze versieren met chocolade echter werd de chocolade niet zacht waardoor ik er een klontje boter door heb gedaan, nu wou het wel maar de chocolade werd niet meer hard daarna(wellicht komt het door de boter?)
Toen ze koud waren geproeft, maar smaakte niks dus heeft de prullenbak ze opgegeten.

Wie heeft er tip voor mij met de chocolade en de cake?  :think:

Re: Cake balletjes

Geen tips, ik lees mee. Heb ze laatst ook geprobeerd te maken met jam erdoor maar was ook niet lekker. En ik kreeg ze niet mooi glad met de chocolade eromheen (teveel chocolade?)

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

3

Je kunt er een lekker toetje van maken:

Cake verkruimelen op bodem van schaal.
Daaroverheen vanillevla.
Daaroverheen plakken sinaasappel (zonder schil)
Daaroverheen chocolademousse
Daaroverheen opgeklopte slagroom
Chocolade in kleine stukjes of schaven en over de slagroom strooien als garnering.

Groetjes, Monica

4

Ik heb ze een tijdje geleden ook gemaakt en ze waren lekkerrrrrr. Ik had biscuitmix met aardbeienbotercreme (bc van de mix met patidess). Ik had flink wat creme er doorheen gedaan, zodat ze niet zo droog zouden zijn. Het waren nu lekkere kleffe ballen met een krokant laagje van chocola er omheen. mmmm...

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

@ Leonie de Wit;
Ik baal gewoobweg, iedereen kan het behalve wij! Dat is niet eerlijk!

@ Mookje;
dat klinkt heerlijk(maar ik moet om mijn gewicht denken). Maar als ik het zo leef lust ik dat wel en ik ga het zeker onthouden! Ik zou zelf de vanille vla weg laten, zodat het stevig is als een soort taart. Maar ik ga het met de feestdagen uitproberen! :Y

@ Almie;
hoe maak jij de chocolade dan? Smelt jij chocolade au bai marie? doe je daar nog wat door? Welke chocolade gebruik jij?

6

Ik had gewoon een reep pure chocola uit de supermarkt gekocht en deze au bain marie gesmolten. Zonder iets er door. Ging heel goed. Werd goed vloeibaar en ging mooi om de balletjes heen.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

weet je ook op welke temp. je dat ongeveer deed?
Bij mij was het water net van de kook...

8

ik maak de ballen met een beetje melk en 1:1 bc en naar wens kun je een smaak toevoegen bv een smaakje van van patidess even in de koelkast dan ballen draaien in de vriezer zodat je er een prikker in kan steken zonder dat deze er weer afvalt dan chocolade smelten ballen erdoor heen halen even in en appel prikken om te laten drogen en klaar :Y  ja kan ook als je ze door de chocolade hebt gehaald en dus nog zacht is er nog wat opstrooien (convettie of hagekslag) :P  :P  :P

succes

9

jol_nda schreef:

@Mookje;
dat klinkt heerlijk(maar ik moet om mijn gewicht denken). Maar als ik het zo leef lust ik dat wel en ik ga het zeker onthouden! Ik zou zelf de vanille vla weg laten, zodat het stevig is als een soort taart. Maar ik ga het met de feestdagen uitproberen! :Y

Ja het is echt heel lekker maar inderdaad niet goed voor de lijn! Maar je kunt er natuurlijk ook een heel klein laagje vla in doen, dat scheelt al. En dan klop je de slagroom met zoetstof ipv suiker, scheelt ook alweer.

En nog even een toevoeging: sprenkel wat drank over de cake...

Groetjes, Monica

10

waarom drank over de cake? Voor de smaak of ergens anders voor?

11

jol_nda schreef:

waarom drank over de cake? Voor de smaak of ergens anders voor?

Puur voor de smaak. Je kunt rum gebruiken of iets anders wat je lekker vindt.

Groetjes, Monica