1

Onderwerp: Kapsel ruikt naar ei!

hoi allemaal,

Ik heb nu 2 kapsels in verschillende maten gebakken met behulp van de maattabellen van felicitaartjes (wilton 7,5 hoog) en beide ruiken heel erg naar eieren. De houdbaarheidsdatum is nog lang niet verlopen van de eieren en de taarten waren gewoon gaar.

Heeft iemand enig idee of dit kwaad kan?
Ben zo bang dat die nu niet meer lekker is, maar ik moet voor zondagochten een stapeltaartje afhebben voor het zoontje van mijn vriendin!!!

2

Re: Kapsel ruikt naar ei!

Ik heb hier al eens eerder gelezen: niet aan je kapsels ruiken.. Waarschijnlijk komt het omdat er zo veel eieren in zitten..

Maar ben ook pas een beginner dus wacht even antwoord van een ervaren iemand af ;)  :Y

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

3

Geen paniek, ik heb dat in mijn" begintijd" ook eens ervaren en weet inmiddels dat je kapsel direkt nadat het uit de oven komt gewoon niet lekker ruikt! Zodra het wat afgekoeld is gaat die geur ook weg. Dus er is echt niks aan de hand met je eieren hoor! Gewoon lekker verder bakken.

Succes!

Carpe Diem !

4

Tja, er zit nou eenmaal veel ei in  ;) . Biscuit is kaal niet lekker, en ruikt net uit de oven idd niet lekker. Je kunt een biscuit ook niet met een cake vergelijken  :9