1

Onderwerp: wave-taart bekleden?

Kan iemand mij helpen met wat tips voor het bekleden van een wave-taart? Kan ik dit het beste uit een stuk doen of eerst de bovenkant en daarna de zijkant? Wie oh wie heeft de gouden tip?
Alvast superbedankt!

2

Re: wave-taart bekleden?

Of ik dé gouden tip heb weet ik niet. Maar ik heb mijn eerste en enige wavy-taartje in één keer bekleed! Ging mij heel goed af.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik lees even mee omdat ik dacht dat de wave-taart altijd in 2 delen bekleed werd, maar kan dus ook in 1 keer. Ben benieuwd wat de rest zegt..

4

heb hem ook in twee keer bekleed volgens de how-to van yakefrank en dat ging goed. Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe handig je met bekleden bent. Voor een beginner kan ik mij voorstellen dat in twee keer handiger is omdat je heel erg moet uitkijken dat als je het in 1 keer doet je marsepein/fondant niet scheurt.

5 Laatst bewerkt door mamakaat (06-11-2010 11:33)

Ik heb de mijne in 1 keer bekleed, maar het ligt er ook aan hoe je je vorm precies uitsnijd en of je het aandurft. Het voordeel van in 1 keer bekleden vond ik dat ik geen naadje hoefde weg te werken. Al heb ik uiteindelijk wel versierd alsof er 1 zat, maar het hoeft niet.
Anders zou ik eerst de zijkant snijden en bekleden. Dan heb je een strakke rand, dat is veel moeilijker als je eerst de bovenkant doet denk ik. Die gaat toch plooien enzo. Dan kun je met behulp van je zijkant de bovenkant recht afsnijden.

Als je hem in 1 keer bekleedt, gewoon de fondant/marsepein erover doen en dan superlangzaam verder werken van boven naar beneden. Probeer niet te duwen, zorg dat je fondant goed gekneed is en dus soepel, niet te dun uitrollen. Als je al een beetje ervaring hebt met bekleden komt het helemaal goed en dan oefenen he ;)

Je vindt zelf wel de manier die JIJ het fijnst vindt!
Succes ben heel benieuwd :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/