1 Laatst bewerkt door Almie (05-11-2010 11:22)

Onderwerp: Lusten kleine kinderen liever marsepein of rolfondant?

Hoi iedereen,
Ik heb even een vraagje. Ik ben gevraagd een taart te maken voor een meisje van 2 jaar. Nu vroeg ik mij af of kinderen liever rolfondant eten ipv marsepein (want dat heeft nog al een specifieke smaak en rolfondant is gewoon ZOETTERDANZOET  :D ). Wat zijn jullie ervaringen? Of maakt het niet veel uit?

Alvast bedankt!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Lusten kleine kinderen liever marsepein of rolfondant?

mijn neefje van 3 1/2 eet het allebei
maakt hem weinig uit
wanneer ik ook bezig ben en hij is er, komt ie met grote oogjes bij me staan: dat is eetbare klei he? (met zo'n blik van, ik lust wel een stukje)
helemaal geweldig.
maar hij eet het dus beide

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

mijn ervaring is dat ze fondant erg lekker vinden

4

Bij mij eten de kleintjes allemaal marsepein, mijn dochter vind fondant vies, maar ik denk dat je hele tegenstrijdige berichten krijg

Groetjes Yvonne

5

Mijn zoon is ook gek op alle twee!  :Y  Ik heb altijd grote moeite om een taart te bekleden als hij in de buurt is. Het liefst pikt hij de marsepein of fondant onder mijn handen vandaan................ :s

Groetjes San

6

Mijn lieve kindjes zijn gék op marsepein. Thijmen laat de binnenkant van de taart liggen en eet alleen de marsepein! Op verjaardagen van neefjes/nichtjes wordt er steevast gevraagd naar de taart van tante Monique.  *D

Dus hier bij kindertaarten mmmmmmarsepein! :lol:

Volg je hart...want dat klopt!

7

hehe
ik gok dat het een kwestie is van proberen
kun je anders het kindje niet eens laten proeven?
of is het voor totaal vreemden?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

ik heb 2 dochters waarvan de oudste absoluut geen marsepein lust, de jongste eet alles. Ook de buurkinders etc maakt het niet uit. Ik denk dat een hoop kinderen zullen zeggen dat ze marsepein niet lusten, maar als ze niet weten dat ze marsepein eten het geen probleem is ( :think: rare zin...)

groetjes Mireille

9

Bij ons eten ze beide heel graag!