1

Onderwerp: paar vraagjes van een beginner

Zondag is het zover, dan ga ik mijn eerste biscuit bakken en decoreren. Ik krijg al stress als ik er aan denk maar kijk er ook heel hard naar uit. Nu wilde ik toch graag nog een paar vraagjes stellen om zo goed mogelijk voorbereidt te zijn want ik ben echt nog een groentje :blush: .
1. ik heb biscuitmix gekocht (jammergenoeg niet op de site want heb pas eergisteren beslist om de taart zelf te bakken). Hoe kan ik die best chocoladebiscuit van maken? Beetje chocopasta erdoor? Of cacao? En dan gewoon toevoegen of beetje meel weglaten?

2. Ik wil ze gaan vullen met praline en caramelvulling, met wat smeer ik ze dan best af? Botercreme met cacao of choco erdoor? Of mag dat ook gewoon met choco?

3. Om mijn puzzelplaatje erop te krijgen mag ik die toch effe in de diepvries doen he zodat dat makkelijker gaat? (had dat ergens gelezen op het forum dacht ik)

4. Hoe bewaar ik de taart dan het beste? In de koelkast of in de berging?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen, voor ons kleine prinsesje!
En alvast bedankt voor de antwoorden!

Re: paar vraagjes van een beginner

Hallo Debbie,

Wat leuk dat je je eerste taart gaat maken, spannend is dat zeker!

Je kunt het beste als je een chocolade biscuit gaat bakken, er cacao poeder doorheen mengen,bv als je een taart bakt waar ca. 330 gr mix in zit, dan voeg je 40 gr cacaopoeder toe plus 25 gr. poedersuiker en een extra eigeel tegen droogte.

Als je hem wilt afsmeren, dan botercreme met iets van choco erdoor, is wel lekker,maar hoeft niet persé.

Het bewaren hangt van je vulling af, waar ga die praline en caramel vulling van maken, als er iets van slagroom of dergelijk doorheen zit, moet ie wel in de koelkast!!

En ja, als je je puzzelplaatje even in de vriezer doet, gaat ie makkelijker van je plastic mapje af(waar je hem op puzzelt!)

Veel succes ermee, en natuurlijk wel laten zien hier hé!!

Groetjes Darlene

3

Bedankt voor de antwoorden! De biscuit zit inmiddels in de over dus fingers crossed  ;) .
Nog een extra vraagje, je zegt, "als je hem wil afsmeren", moet je dat dan niet? Ik dacht dat er onder je marsepein nog een laagje botercreme moest, of heb ik dat volledig mis?

4

Debbie V. schreef:

Bedankt voor de antwoorden! De biscuit zit inmiddels in de over dus fingers crossed  ;) .
Nog een extra vraagje, je zegt, "als je hem wil afsmeren", moet je dat dan niet? Ik dacht dat er onder je marsepein nog een laagje botercreme moest, of heb ik dat volledig mis?

je moet idd je taart nog afsmeren. De meeste gebruiken hiervoor botercremé, maar volgens mij gebeurt het ook wel eens met pasta of jam. Alleen dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
Succes met je taart.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)